eBiblio en temps de confinament

eBiblio Catalunya és un servei del Sistema de Lectura Pública de Catalunya que fa possible el préstec de continguts digitals a tots els usuaris amb carnet de les biblioteques públiques catalanes. Es pot accedir a aquests continguts a través de diferents dispositius: ordinadors personals, lectors de llibres electrònics, tauletes o telèfons intel·ligents.

El servei l'ha promogut el Ministeri de Cultura i Esport amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona.

El servei està disponible via web. També s’hi pot accedir descarregant l’aplicació eBiblio disponible per iOS et Android.

eBiblio ofereix als ciutadans una col·lecció de novetats editorials de diverses temàtiques:

Obres de ficció per a públic adult i per a públic infantil i juvenil, que inclouen còmic, narrativa, poesia i teatre.

Obres de no-ficció per a públic adult i per a públic infantil i juvenil, que inclouen obres de ciències socials, desenvolupament personal, esports, informàtica, viatges, etc..

Pel·lícules i documentals

Revistes de temàtica variada

Identificar-se és senzill: un cop a eBiblio, només cal clicar a “el meu compte”, el sistema us demanarà que us identifiqueu. Cal saber que l'”usuari” és el número de carnet de la biblioteca (compte amb deixar-se algun número) que està imprès al mateix carnet. La contrasenya és la vostra data de naixement amb el format ddmmaaaa. A continuació el sistema us enviarà un correu electrònic de validació. A partir d'aquí ja és qüestió de triar el document desitjat i de descarregar-lo o reservar-lo.

La plataforma eBiblio disposa de tuturials d'ajuda que resolen els dubtes més freqüents. Ara bé, tingeu en compte que amb motiu del confinament pel coronavirus  els préstecs de llibres segueixen sent de 4 simultanis però s'ha augmentat el màxim mensual, que passa de 15 a 30; igualment s'incrementa el número de pel·lícules descarregables, que passa a 2 diàries.

Com resoldre alguns problemes freqüents en aquests dies de confinament pel Covid-19.

Tenia carnet de la biblioteca però eBiblio no el reconceix. Els carnets sense activitat es donen de baixa automàticament. Si és el vostre cas podeu demanar un carnet temporal.  Per accedir al formulari per donar-se d'alta al carnet temporal cliqueu aquí.

Tinc carnet de la biblioteca però no una adreça de correu electrònic associada a la fitxa.

Per modificar la nostra fitxa i afegir un correu electrònic cliqueu aquí:

Entreu a: “Espai personal, el meu compte”: El sistema demana la identificació: el número del carnet de la biblioteca és l'usuari i la contrasenya és la data de naixement en el format ddmmaaaa. Un dels botons que apareixen és modificar les dades de contacte.

No tinc carnet de la biblioteca però m'agradaria fer.me'n un

La Xarxa de Biblioteques Municipals ha posat en marxa un carnet amb validesa temporal de tres mesos. Aquesta opció només és vàlida per als ciutadans que ho demanen per primer cop, que tenen 14 anys o més i que són residents a Catalunya.

Per accedir al formulari per donar-se d'alta al carnet temporal cliqueu aquí..

Un cop registrat rebreu immediatament un missatge de correu electrònic amb un codi d’identificació temporal a partir del qual podreu accedir als serveis virtuals.

Tinc carnet de la biblioteca però no sé on i quan intento donar-me d'alta del carnet temporal em diu que ja el tinc fet. En aquest cas, necessiteu recuperar els vostres codis, escriviu-nos un correu a  b.st.andreub.a@diba.cat

Més informació:

30/03/2020 10:33 h.