Ripollet celebra el plurilingüisme amb motiu del Dia de la Llengua Materna

El dia 21 de febrer es commemora el Dia Internacional de la Llengua Materna, un dia que celebrem des de 1999, quan va ser proclamat per la UNESCO, per tal de promoure el plurilingüisme i la diversitat cultural, a través de promoure la difusió de les llengües maternes. A Ripollet, ho celebrem un any més, amb la col·laboració dels centres educatius, el Centre de Normalització Lingüística de Ripollet i la Biblioteca Municipal.

El 21 de febrer, a les 11.30 h, a l’Espai M. Aurèlia Capmany, alumnat de secundària, conjuntament amb l’Oficina de català i l’escola de persones adultes Jaume Tuset realitzarà la lectura conjunta d’un fragment d’un poema, d’un conte o una cançó en la llengua del seu país d’origen. Enguany l’escenari estarà presidit pel nou mural en homenatge a M. Aurèlia Capmany, fet novament per Fullet, amb la col·laboració de l'artista Zudi.

Alumnat de l'Oficina de Català enregistrarà un programa de ràdio el 20 de febrer, on presentaran una cançó en una llengua que es parli al seu lloc d’origen (Garifuna d'Hondures, pemon de Veneçuela, bable d'Astúries, gallec, quítxua del Perú, pipil del Salvador, wayuu de Colòmbia i ucraïnès). El programa s’emetrà el 22 de febrer a les 13 h i també es podrà escoltar al web de la ràdio a la carta, ripolletradio.cat.

D’altra banda, al voltant d’aquesta data, els centres educatius d’infantil i primària de Ripollet realitzaran diferents projectes per treballar cançons, contes i llegendes en les llengües d’origen del seu alumnat.

Aquest projecte ha estat impulsat des del Pla Educatiu d’Entorn de Ripollet i compta amb el suport del Centre de Normalització Lingüística de Ripollet i de la Biblioteca Municipal.

15/02/2023