El 25 de Novembre a Ripollet Prou Excusses!

Ripollet engega una campanya al voltant del 25 de novembre, Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones, amb el lema "Prou excuses!" per a interpel·lar a la part de la societat i el sistema que exerceix violència envers les dones, fent referència a tots els tipus de violències, i rebutjar la passivitat i aquelles expressions que intenten excusar-les.

Des de l'Ajuntament i amb el suport de la Xarxa Lila Ripollet, s’han organitzat tot un seguit d’activitats i propostes, algunes de les quals es duen a terme a la Biblioteca municipal:

Dimecres 23 de novembre, a les 17.30 h, a la Biblioteca Municipal.
Hore del conte: Rosa o bla?
Sovint trobem colors, activitats i coses diferenciades per a nenes i nens, nois i noies, dones i homes… però com diu la dita: Per a gustos hi ha colors i per a triar-los, persones. Sessió a càrrec de Blai Senabre.
Inscripció: biblioteca@ripollet.cat o 935 864 230.

Divendres 25 de novembre, a les 11.30 h, a l'Espai M. Aurèlia Campany.
Lectura conjunta "La meva història és la història de moltes noies"
Lectura per part d’alumnat de secundària de Ripollet del discurs de Malala Yousafzai d’acceptació del Premi Nobel de la Pau a Oslo el 2014.

Dilluns 28 de novembre, a les 18.30 h, a la Biblioteca Municipal.
Com identificar, prevenir i què fer davant la violència de gènere digital .
Taller pràctic per a conèixer els factors que fan que es reprodueixin les violències masclistes a les xarxes socials, identificar-les i adquirir estratègies per prevenir-les, així com oferir recursos especialitzats pel tractament i denúncia d’aquestes.
A càrrec de la Fundació Pere Tarrés, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Exposicions

Del 14 al 30 de novembre
“Lletres violetes 25N”
Mostra de llibres al voltant la violència de gènere, el feminisme i la igualtat de gènere, amb racons especials dedicats a la caça de bruixes, la sexualitat femenina i a la cosificació femenina.

17/11/2022