La Biblioteca de Gironella estrena un fons especialitzat sobre art romànic

Amb la voluntat de ser un centre de referència sobre l’art romànic de Catalunya, la Biblioteca de Gironella posa a disposició de tothom un fons especialitzat sobre aquest corrent artístic que es complementa amb la programació de xerrades, exposicions i activitats divulgatives.

En poc temps la biblioteca ha adquirit volums relacionats amb aquesta temàtica gràcies a les donacions de la resta de biblioteques que formen part de la Xarxa de Biblioteques Municipals que han lliurat còpies d'estudis locals; publicacions cedides per la biblioteca del MNAC, que disposa d'una important secció de romànic; i també d'altres que han deixat en dipòsit particulars. L'objectiu és poder disposar de les publicacions que fan referència al romànic del Berguedà i de la resta de la Catalunya Central i també del Pirineu, on el romànic hi té molta presència, tal i com va explicar el director de l’equipament, Francesc Puig, en la presentació a la premsa.

La consulta del fons va acompanyada de l'organització d'activitats paral·leles per divulgar diversos aspectes del romànic. És el cas d’una exposició d’icones romàniques a càrrec del grup Dones d’Art del Berguedà, i sis xerrades que tenen lloc mensualment fins a finals de març i que organitza l’Associació Civitas Cultura.

Més informació:

07/01/2020 12:52 h.