La Biblioteca Montserrat Abelló estrena el fons Asimov de ciència-ficció

La Biblioteca Montserrat Abelló de Barcelona acaba d’estrenar un fons bibliogràfic de més de cinc-centes obres especialitzat en ciència-ficció. Aquesta iniciativa s’ha fet coincidir amb el centenari del naixement d’Isaac Asimov, que es commemora aquest 2020.

L’entitat Projecte Fundació Asimov, que es dedica a la divulgació del gènere entre el gran públic, han aconseguit donacions de les principals editorials de ciència-ficció i, fins i tot, de particulars; i els ha classificat cronològicament.

Aquest fons únic en ciència-ficció vol mostrar el recorregut de la ciència-ficció, des dels seus antecedents fins a les noves creacions i inclou obres d’assaig, de consulta o enciclopèdies del gènere, així com una antologia de relats de ciència-ficció que es va editar als anys seixanta i que ara està descatalogada.

Aquest fons ha contribuït a ampliar les obres de ciència-ficció que tenia la Biblioteca Montserrat Abelló des que es va estrenar el gener del 2018.

25/02/2020 08:17 h.