Viquiprojecte Bibliowikis

Arriba la 5a edició de la campanya internacional #1lib1ref perquè bibliotecaris d’arreu del món puguin fer servir la seva expertesa per afegir una referència bibliogràfica en un article de la Viquipèdia, que enguany es poden afegir des del 18 de gener fins al 8 de febrer de 2021, ambdós inclosos.

Els bibliotecaris són professionals que treballen ordenant i proveint documentació de qualitat, per la qual cosa per cada referència bibliogràfica que un bibliotecari afegeixi a un article de l'enciclopèdia lliure, la propera persona que el llegeixi podrà disposar de les millors fonts compartides amb el conjunt de la ciutadania.

La campanya pretén fomentar l'edició d'articles amb deficiències relatives a la qualitat bibliogràfica de les referències. També té com a objectiu conscienciar sobre la importància de citar els continguts a través de fonts fiables per una major capacitat de verificació de la informació.

Aquesta campanya s'emmarca dins del Viquiprojecte Bibliowikis, una iniciativa de l'associació Amical Wikimedia que vol apropar la Viquipèdia a la ciutadania i al món professional de les biblioteques. Va començar el 2012 i des de llavors hi ha més de 200 biblioteques actives arreu del territori catalanoparlant.

L'any passat es va batre el rècord històric de la campanya #1lib1ref a la Viquipèdia en català i es van afegir 1.013 referències. Aquest any es vol superar aquesta fita i per això s’anima a tots els bibliotecaris a entrar referències bibliogràfiques a les entrades en català en les quals hi hagi l'etiqueta [cal citació]. Intentem assolir un nou rècord!

26/01/2021