S’inaugura la nova seu de la Biblioteca de Sant Pere de Riudebitlles

La Biblioteca Ma Àngels Torrents a Sant Pere de Riudebitlles, que forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, s’ha traslladat al Palau dels marquesos de Llió del municipi, casal gòtic del segle XIV situat al nucli històric del poble, actualment en procés de renovació.

El projecte de restauració es va fer el 2015 per encàrrec de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona amb la intenció de recuperar l’equipament, amb un ús cultural no definit. L’any 2017, amb una fase de l’obra ja construïda, s’acorda el trasllat de la biblioteca a aquest equipament i s’adapta la distribució de per poder acollir-la.

Els espais de la biblioteca es distribueixen per l’edifici existent, aprofitant la seva morfologia. L’accés es fa a través d’un vestíbul en planta baixa on s’hi poden fer exposicions, xerrades i altres activitats de petit format.

El vestíbul forma un balcó sobre el doble espai del semisoterrani, el qual es podrà utilitzar com a sala polivalent. El vestíbul i la sala podran funcionar independentment de les àrees de consulta de la  biblioteca, que es desenvolupen a les plantes primera i segona del casal.

A la planta primera es troba l’àrea d’adults amb un taulell d’atenció a l’ala més noble de l’edifici, donant façana al carrer Major. A la mateixa planta, però a l’ala posterior, connectada per una volta que passa per sobre del carrer de Baix, hi ha una zona informal de música i una sala que de consulta, d’estudi o de formació. L’àrea infantil se situa a la planta segona, amb un racó espacialment separat per als petits lectors. El treball intern i els serveis higiènics també es troben a la planta segona.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona compta amb 228 biblioteques i 10 bibliobusos a la província de Barcelona. La XBM dona servei al 98% de la població del territori, amb un fons de més de 10 milions de documents i de 2,7 milions d’usuaris amb carnet.

29/06/2021