Estrenem dos nous serveis de bibliobusos

El proper mes d’abril la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona posa en marxa un nou servei de lectura pública pels municipis petits de la demarcació, els municipis de menys de 300 habitants de les comarques de l'Anoia, Bages i Berguedà. El nou servei de bibliobús es prestarà amb dos vehicles més lleugers i adaptats que podran accedir als pobles més allunyats d'aquestes comarques.

Als 10 bibliobusos que han prestat el servei fins ara s’hi sumen, doncs, el bibliobús Serra del Cadí (Berguedà i Bages) i el bibliobús Serra de Rubió (Anoia i Bages). Aquests bibliobusos ofereixen servei als municipis inferiors a 300 habitants. Els vehicles de dimensions més reduïdes que els actuals bibliobusos, però amb tot l’equipament necessari, fan realitat el compromís de la Diputació de Barcelona de garantir l’accés a la cultura a tothom independentment d’on visqui, ja sigui en una gran ciutat o un petit municipi.

Així, a partir del proper mes d’abril la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona estarà formada per 233 biblioteques i 12 bibliobusos. Això representa que 145 municipis tenen biblioteca (estable) i 143 pobles reben el servei de bibliobús.  Els pobles inferiors a 300 habitants que podran gaudir d’aquest nou servei a partir de l’11 d’abril són  5 municipis al Bages, 14 al Berguedà  i 11 a l’Anoia.

El vehicle

El vehicle és un model furgó combi amb finestres i una porta corredissa. És accessible per a persones amb mobilitat reduïda mitjançant una rampa plegable que permet accedir a l’interior del vehicle per la porta del darrera. Disposa de bucle inductiu que permet la millora de l’escolta per a persones amb dificultats auditives.

El bibliobús també disposa d’un equip de so que permet la utilització tan a l’interior com a l’exterior, així com una pantalla de 32´´ amb braç articulat que permet orientar-la també cap l’interior o l’exterior i que pot funcionar com a pantalla informativa, formativa o com a projector per activitats.

Col·lecció

El bibliobús disposa d’una petita col·lecció (predominantment ficció, divulgació i novetats). Aquest fons es complementa amb el fons de la biblioteca comarcal i del fons del magatzem del bibliobús del territori (bibliobús Pedraforca i bibliobús Montserrat) , a més de l’accés a tot el fons de la XBM a través del préstec interbibliotecari.

Municipis als que presta servei cada bibliobús

Aquests pobles disposaran d’un servei setmanal, quinzenal, mensual o sota demanda per adaptar-se a les realitats de tots els municipis.

BIBLIOBÚS SERRA DEL CADÍ

Sant Pere Sallavinera

Santa Maria de Miralles

Veciana

El dissabte 25 de març a les 12.00 h es fa una presentació oficial del vehicle i del nou servei a Castellar de n’Hug. També hi haurà un espectacle infantil (La Princesa en texans, de La Companyia Sgratta).

El dimecres 29 de març a les 16.30 h, el bibliobús Serra del Cadí visitarà el municipi de Mura i es farà una activitat de foment de la lectura (Contes de dracs i cavallers, de Jeep Gasulla) per a les famílies.

El divendres 31 de març a les 16.00 h, el bibliobús Serra de Rubió visitarà Castellfollit de Riubregós per donar a conèixer el servei. També es realitzarà una activitat de foment de lectura (Rodacontes, de Jordi Tonietti) per a les famílies.

El servei a aquestes tres comarques entrarà en funcionament a partir del dia 11 d’abril.

24/03/2023