Què farem aquest 2022?

Ara que ja hem passat uns dies d'aquest nou any, que ja ens hem acabat els torrons i hem obert tots els regals és el moment d'explicar-vos què volem fer aquest 2022 a la Biblioteca de Sant Pol.

Hem organitzat les feines que volem fer en 5 blocs:

L1. Igualtat de gènere

El 2021 vam voler començar a treballar el tema del gènere a la biblioteca, i per fer-ho ens vam proposar formar-nos sobre aquesta temàtica per poder definir uns objectius concrets durant el 2022. Al llarg del 2022, desenvoluparem uns objectius que ens permetran incorporar com a valor de la biblioteca la visió de gènere de cara al 2023.

L2. Accés a la informació i al coneixement

La biblioteca és “la porta al coneixement”, però si aquest coneixement no està ben identificat ni és accessible per tothom, aquest coneixement no arriba al seu destinatari final i per tant la biblioteca no compleix amb el seu objectiu de facilitar l’accés universal a la informació i al coneixement. És per aquest motiu que aquesta línia estratègica inclou totes les accions per fer més accessibles els recursos públics de què disposa la biblioteca.

L3. Foment a la lectura i a la cultura

Un dels punts forts de la nostra biblioteca és l’ús que els usuaris fan del nostre fons documental, ja sigui propi de la biblioteca o global de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.
Fomentar l’ús d’aquest fons a través de múltiples accions, ens permet arribar a més gent i per tant oferir lectura i cultura a una població més àmplia. Per fer aquest foment a la lectura cal utilitzar tots els mitjans que tenim al nostre abast, des del contacte personal al món virtual.
Aquest bloc vol definir accions que potenciïn la lectura i la cultura entre els usuaris de la nostra biblioteca.

L4. Aprenentatge i formació

Però a més a més del foment a la lectura, la biblioteca també és “un equipament públic que ofereix la possibilitat de créixer a nivell personal i intel·lectual”. Això implica facilitar l’accés a un aprenentatge continuat i a la creació de nous continguts per part dels usuaris.

L5. Cohesió territorial

Des de la biblioteca entenem que, a més de fomentar l’ús del material de la Col·lecció local, també és necessari treballar i millorar la nostra Xarxa de Col·laboradors locals que permetin una cohesió territorial que permeti conèixer millor el nostre entorn social i ens permeti detectar millor les necessitats dels usuaris que encara no coneixem.

Si voleu conèixer més detalls de com farem tot això, ens podeu escriure un mail (biblioteca@santpol.cat) i estarem encantades de parlar amb vosaltres!

Com em poso en contacte amb vosaltres?

La biblioteca té diferents canals de comunicació a través dels quals us podeu posar en contacte amb nosaltres:

I si us agrada més el contacte humà, ens podeu visitar sempre que vulgueu a la biblioteca de Sant Pol (Consolat de Mar, 9),

10/01/2022