Informació pràctica sobre els teus préstecs o reserves

Des del tancament de les biblioteques i bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals com a mesura per contenir l’expansió del COVID-19, treballem per reduir les conseqüències derivades d’aquest tancament i afavorir l’ús dels serveis virtuals durant el confinament. Per això hem pres un seguit de mesures excepcionals.

Pròrroga de préstecs

Des del moment que les biblioteques i bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals van tancar el passat 13 de març, es va decidir prorrogar tots els préstecs de documents vigents. La pròrroga és fins al 31 de maig (inclòs).

Ampliació del termini de reserves de documents

S’amplien les reserves dels documents fins al 23 de maig, així doncs cap reserva caducarà abans d’aquest dia.

Tancament de bústies

Totes les bústies de retorn de documents de les biblioteques es van tancar amb el tancament de biblioteques i bibliobusos per evitar desplaçaments innecessaris dels ciutadans.

Accés lliure als continguts digitals als usuaris bloquejats

Com  a mesura excepcional, s’ha obert l’accés als serveis virtuals als usuaris que en aquest període el tenien restringit per retards en el retorn dels documents. Un cop les biblioteques reobrin les seves portes les restriccions tornaran a ser vigents.

L’objectiu d’aquestes mesures és que tothom pugui gaudir de tots els serveis bàsics essencials, com l’accés al portal Biblioteca Virtual i als recursos web com In-edit TV, eBiblio o eFilm.

#JoEmQuedoaCasaXBM

14/05/2020