Servei d'autopréstec

Des d'aquesta setmana la Biblioteca l'Escorxador ha estrenat un sistema de radiofreqüència (RFID) que permetrà, entre d'altres, facilitar a l'usuari el servei de préstec de documents.

El procés d'instal·lació ha tingut una durada aproximada de 6 mesos i ha consistit en implantar el sistema de ràdiofrequència on les dades es transmeten sense fils, a través d'ones de ràdio. Els xips i els lectors RFID substitueixen o complementen les tecnologies de codis de barres. A les biblioteques, s'utilitza principalment per a automatitzar la gestió del préstec i el control de seguretat i comporta un canvi important en l'organització del treball i la gestió de l'equipament.

Una de les millores que suposa la radiofreqüència és la instal.lació d'una màquina d'autopréstec que donarà més autonomia a l'usuari/a per tal de gestionar els seus propis préstecs, devolucions i reserves sense haver de necessitar la intermediació del personal bibliotecari. Aquest canvi permetrà al personal dedicar menys temps a tasques mecàniques per dedicar-ho a l'atenció a l'usuari/a, la prescripció bibliotecària i en definitiva tasques que donen un valor afegit al servei.

26/10/2017 13:34h