Servei de préstec de llibres electrònics a les biblioteques

Ja està en marxa eBiblio Catalunya, el nou servei de préstec de llibre electrònic a les biblioteques públiques. El nou servei comptarà amb una col·lecció inicial de més de 1.900 títols d'obres de ficció i no ficció de diferents gèneres i temàtiques, amb fons en català i castellà i 41.730 llicències. S'estima que es podran fer més d'1 milió de préstecs digitals.

El préstec estarà disponible per a tots els ciutadans de Catalunya que disposin del carnet d'una biblioteca pública i està impulsat pel Departament de Cultura de la Generalitat, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona.

Per fer ús d'eBiblio Catalunya només caldrà disposar del carnet d'usuari de les biblioteques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya. Per poder accedir a eBiblio, l'adreça electrònica de l'usuari haurà de figurar obligatòriament entre les dades que s'incloguin en la sol·licitud. Un cop un usuari demani un llibre digital en préstec, disposarà de 21 dies per llegir-lo.

La lectura dels llibres electrònics es podrà realitzar de dues maneres:

-En primer lloc, mitjançant la reproducció en temps real (streaming), a través de qualsevol navegador d'un ordinador personal o del navegador d'altres dispositius (tauleta, telèfon intel·ligent). A través de l'aplicació eBiblio Catalunya, disponible per a Android i properament per a IOS, cada usuari es podrà descarregar l'aplicació en cinc dispositius mòbils diferents. Un cop sincronitzats  els documents en préstec, es podran llegir sense necessitat de connexió a Internet.

-També es podrà fer mitjançant la descàrrega, per a ordinadors personals i lectors de llibres electrònics (e-readers) compatibles amb DRM d'Adobe. Per poder-los llegir es requerirà instal·lar l'aplicació gratuïta Adobe Digital Editions i disposar d'un compte Adobe ID. Es podran llegir els llibres, transferir-los o accedir-hi en sis dispositius diferents utilitzant el mateix compte d'Adobe ID.

El servei eBiblio Catalunya vol ser eina per a la lluita contra la descàrrega il·legal de continguts, que ofereixi una plataforma senzilla i oberta a tothom per a la lectura de contingut digital.

La prioritat pel 2015 és incorporar les novetats que apareguin al mercat editorial, així com, incorporar el fons de totes aquelles  editorials que disposin d'un fons adient a les polítiques de col·lecció de les biblioteques públiques.

16/06/2015 18:06h