20 anys dels clubs de lectura de Biblioteques de Barcelona

Per celebrar els 20 anys, 20 editorials de la ciutat patrocinen 20 clubs de lectura.

L’any 2019 se celebraran els 20 anys de l’arrencada de la xarxa de clubs de lectura, que va iniciar amb el pioner club de lectura de la Biblioteca Francesca Bonnemaison i que actualment està formada per una vuitantena de clubs.

“20 editorials patrocinadores de 20 clubs de lectura” és un projecte en el qual 20 editorials de la ciutat patrocinen 20 clubs de lectura. La relació entre el club de lectura i l’editorial s’ha establert en funció dels vincles entre l’especialització del club de lectura i la línia de publicacions de l’editorial, o bé sota el criteri de proximitat física de la biblioteca que acull el club i de l’editorial que el patrocina.

Durant el curs 2018-2019 quatre sessions dels clubs de lectura estaran dedicades a títols de l’editorial patrocinadora. Per aquestes sessions passaran autors, editors i traductors vinculats al llibre triat per tal d’oferir, a banda de reflexions sobre el contingut de l’obra, una visió polièdrica del treball d’escriptura, edició i traducció.

Clubs de lectura Oberts

• Biblioteca Joan Miró (Edicions del Periscopi)
  • Biblioteca Poble Sec-Francesc Boix (Editorial Candaya)
  • Biblioteca Francesc Candel (Editorial Comanegra)
  • Biblioteca Sofia Barat  (Editorial Àtic dels llibres)
  • Biblioteca Esquerra de l’Eixample-Agustí Centelles (Tusquets Editores)
  • Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra (Edicions del 1984)
  • Biblioteca Camp de l’Arpa–Caterina Albert (Angle Editorial)
  • Biblioteca Fort Pienc (Editorial Meteora)
  • Biblioteca Vallcarca i els Penitents-M. Antonieta Cot (Sajalín Editores)
  • Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta (Editorial Comba)
  • Biblioteca Sant Gervasi–Joan Maragall (Editorial Libros del Asteroide)
  • Biblioteca El Clot-Josep Benet (Editorial Malpaso)

Club de lectura Català intermedi

• Biblioteca Francesca Bonnemaison (Males Herbes)

Club de lectura de literatura de viatges

• Biblioteca Jaume Fuster (Edicions Altaïr)

Club de lectura de literatura, salut i ciència

• Biblioteca Sagrada Família-Josep M. Ainaud de Lasarte (Editorial Blackie Books)

Club de lectura de filosofia

• Biblioteca Vila de Gràcia (Editorial Gedisa)

Club de lectura de clàssics de la literatura

• Biblioteca Montbau–Albert Pérez Baró (Alba Editorial)

Club de lectura de novel·la barcelonina

• Biblioteca el Carmel–Juan Marsé (Club Editor)

Club de lectura de novel·la històrica

• Biblioteca Collserola-Josep Miracle (Editorial Edhasa)

Club de lectura crims.cat

• Biblioteca Esquerra de l’Eixample-Agustí Centelles (Editorial Alrevés)

“20 editorials patrocinadores de 20 clubs de lectura” és un dels projectes que formen part del Programa d’acció lectora que es treballa des de l’Oficina Barcelona Ciutat de la Literatura UNESCO i Biblioteques de Barcelona.

27/09/2018 08:29h