Vilafranca del Penedès acull el VII Congrés de Bibliobusos

Els propers 23, 24 i 25 d'octubre se celebra el Setè Congrés de Biblioteques Mòbils al Museu de les Cultures del Vi de Catalunya (Vinseum) de Vilafranca del Penedès, coincidint que aquest any 2015 Vilafranca és la capital cultural catalana. Jordi Permanyer, que es va jubilar com a gerent de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona el passat mes de juny, rebrà el Premi ACLEBIM en reconeixement a la seva tasca a l'hora de modernitzar i revitalitzar el servei de bibliobusos.

En aquest 7è Congrés de Biblioteques Mòbils s'exposaran exemples reals i arguments basats en dades i estudis per demostrar que es tracta d'un servei sostenible i en ple desenvolupament. D'aquesta manera es podran conèixer iniciatives com "Inform@atics: proyectos más allá del bibliobús", que presentarà la directora del Bibliobús Montnegre, Noemí Alcázar; projectes com "Memòria sobre rodes" per a la recuperació de la memòria local que serà presentat per la directora del Bibliobús Tagamanent, Assumpta Molist. I la gerent de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, Marta Cano, parlarà dels bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Durant les jornades es podrà visitar una exposició de bibliobusos que estaran situats a la part exterior de la seu del congrés.

El congrés, organitzat per la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l'Associació de Professionals de Biblioteques Mòbils (ACLEBIM), i amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vilafranca, vol reivindicar el paper que juguen els bibliobusos a l'hora de garantir l'accés a la informació i a la cultura a tots els ciutadans del seu territori.

02/10/2015 13:09h