20 anys sense Perich

El dia 1 de febrer de 2015 va fer vint anys de la mort de Jaume Perich, un dels humoristes gràfics catalans més àcids, crítics i clarividents de la segona meitat del segle XX. Aprofitant l'efemèride s'ha publicat el llibre El Perich sense caducitat, on cinquanta personalitats del món de la cultura, l'art i els mitjans de comunicació fan una petita reflexió sobre quin impacte ha tingut en ells la seva obra. Isabel-Clara Simó, Andreu Buenafuente, Tortell Poltrona, Fer, Romeu, Xavier Sardà, Júlia Otero, Albert Om, Mònica Terribas, Josep Cuní, Joan Marsé, Juste de Nin, Jordi Évole i Forges, són alguns dels col·laboradors del  nou llibre.

En motiu d'aquesta efemèride s'ha decidit reemprendre el premi Gat Perich que feia tres anys que s'havia suspès per falta de recursos. La revifalla de Perich es produeix en un moment d'especial sensibilitat envers el paper crític de l'humor gràfic.
El Saló del Còmic 2015 dedicarà una exposició especial a Perich, com a reivindicació de la llibertat d'expressió.

Perich, a més de col·laborar en publicacions satíriques com ara Por Favor i a la televisió, va obtenir un gran èxit i una gran popularitat amb els llibres. Recopilacions dels seus acudits com ara Autopista van arribar a ser autèntics best sellers.

La Biblioteca Jaume Perich i Escala de Premià de Dalt porta el seu nom per la vinculació que l'humorista va tenir amb la població. L'any 2006 la Biblioteca va rebre de mans de la seva família el llegat del dibuixant.

Des de la Biblioteca ens sumem a la celebració de l'efemèride dedicant-li una secció remarcable dins el centre.

#Perich20anys #GatPerich #ElPerichsensecaducitat #bibjaumeperich

Vés al prestatge de Còmics ►