Manresa Universal

Autor: Manresa Turisme

Manresa , capital de la cultura catalana aquest 2018, ha programat moltes activitats culturals al llarg de l’any.

El darrer diumenge de cada  mes  es pot fer un interesant recorregut per la Manresa Ignasiana, la que formen  tots aquells espais i elements patrimonials que formen part del llegat d'Ignasi de Loiola al seu pas per la ciutat, l’any 1522. Es visiten espais com La Cova, l'antiga Escola de Sant Ignasi, el Pou de la Gallina, la Capella del Rapte i el Convent dels Predicadors (actual Espai 1522). Sant Ignasi de Loiola és la personalitat que ha donat més projecció internacional a la ciutat de Manresa, el lloc  on va descobrir la seva vocació religiosa i on es va inspirar per escriure els Exercicis Espirituals.

Una altra proposta per als senderistes és  recórrer  El Camí Ignasià,  un camí impulsat per la Companyia de Jesús que segueix  el pelegrinatge que va fer Sant Ignasi de Loiola l'any 1522, des de la seva terra natal a Azpeitia, fins a Manresa, on hi va fer estada durant 11 mesos. A les Biblioteques trobareu una bona guia per fer-lo en 27 etapes.

26/04/2018 16:27h