Festival Zero de Teatres en Xarxa

Sis municipis de la demarcació: Sant Joan Despí, Sant Andreu de la Barca, Barberà del Vallès, Tordera, Sant Boi de Llobregat i Llinars del Vallès; acolliran, del 16 de febrer al 8 d'abril, el Festival Zero de l'associació de Teatres en Xarxa que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. Avui s'ha fet la presentació al Pati Manning que ha comptat amb la participació del diputat de Cultura, Juanjo Puigcorbé, i del diputat d'Hisenda, Recursos Humans, Processos i Societat de la Informació, Joan Carles García Cañizares, en representació de Teatres en Xarxa.

El diputat de Cultura ha recordat la llarga trajectòria de la Diputació de Barcelona de suport al teatre a Catalunya amb l’Institut del Teatre i els programes Anem al Teatre i Flipart, entre d’altres iniciatives «que ara té continuïtat amb aquesta proposta sorgida del territori per programar teatre alternatiu, de proximitat i per a públic jove». Puigcorbé ha destacat «la capacitat del Festival Zero per mancomunar projectes i programar teatre innovador i alternatiu per sumar nous públics».

Per la seva part, Joan Carles Garcia Cañizares, ha remarcat el treball de Teatres en Xarxa per apropar al públic del territori les produccions del Teatre Lliure i del TNC i com ara s’ampliarà l’oferta amb produccions de sales alternatives: «Aquest festival es diu Zero per la proximitat de les obres, que integren el públic i hi interactuen i també perquè oferim produccions no convencionals per als espectadors de fora de Barcelona, partint de zero per captar públic nou».

La Fira Tàrrega col·labora amb el festival a través del seu programa de suport a la creació i el seu representant, Oriol Martí, ha felicitat a Teatres en Xarxa per incloure dos espectacles de carrer en un moment que aquests tenen pocs espais per programar-se.

El Festival Zero presentarà els espectacles "Also known as" de la Sala Flyhard, "Conseqüències" de la Companyia Moveo i "Mi gran obra" de David Espinosa, del 16 de febrer al 8 d’abril a sis teatres de la demarcació de Barcelona: Teatre Mercè Rodoreda de Sant Joan Despí, Teatre Núria Espert de Sant Andreu de la Barca, Teatre Municipal Cooperativa de Barberà del Vallès, Teatre Clavé de Tordera, Can Massallera de Sant Boi i Teatre Auditori de Llinars del Vallès.

Font: http://www.diba.cat/web/sala-de-premsa/-/presentacio-del-festival-zero-de-teatres-en-xarxa

02/02/2018 15:13h