Recomanació

Vint-i-quatre hores en la vida d'una dona

Zweig, Stefan,

Barcelona : Quaderns Crema, 2001

Stefan Zweig, autor austríac nascut a Viena el 1881, va escriure una gran quantitat de novel·les, obres de teatre, poesia, contes, assajos... dels que podem destacar obres com Novel·la d’escacs, El món d’ahir, Por, Carta d’una desconeguda o el mateix Vint-i-quatre hores en la vida d’una dona. Amb una vida complicada degut a les seves arrels jueves, marxa cap a Amèrica per intentar trobar un futur millor però ell i la seva dona acabaran traient-se la vida l’any 1942.
Aquesta joia, escrita el 1927 i que podem considerar un clàssic, ens fa reflexionar sobre l’ànima humana i el fet que en situacions extremes puguem reaccionar d’una manera completament irracional. L’autor, amb una prosa magnífica, ens mostra com Mrs. C, la protagonista d’aquesta història, que és vídua i té els fills grans, instintivament pot voler oblidar-ho tot i gairebé perdre el nord arrel d’una decisió molt improvisada. Aquesta novel·la ens manté amb la intriga fins al final, com és de costum en les obres de Zweig.

Recentment s’ha portat al teatre amb Sílvia Marsó com a protagonista i amb la direcció d’Ignacio García.

Més informació:

Recomanat per Bib. Tordera