El Gourmet solitario

Taniguchi, Jiro

Bilbao : Astiberri, 2010

El gourmet solitario s’ha consolidat, des del 1997, any de la seva publicació, com un clàssic del gènere manga. Il·lustrada per Jiro Taniguchi amb la col·laboració de Masayuki Kusumi, aquest obra s’emporta el lector a una passejada gustativa pels diferents barris i rodalies de Tokio de la mà del protagonista. Inokashira és un home solitari, descrit com el japonès típic, treballador i discret, que a causa de la seva feina visita clients arreu de la ciutat aturant-se a llocs diferents a dinar. Així, el menjar esdevé l’eix vertebrador de la història, alhora que representa l’excusa perfecta per presentar-nos un petit retrat de la societat i cultura japoneses.

Una estètica elegant i un impecable gust pel detall són els grans atractius d’aquesta obra, ambdós de la mà de Jiro Taniguchi. El traç depurat del dibuixant aporta tal realisme a les il·lustracions que gaudirem, visualment parlant, tant com el protagonista de les delicioses elaboracions culinàries japoneses.

La lectura de El gourmet solitario deixa al lector amb un agradable regust gràcies a una pausada visió del dia a dia, potser rutinari però on sempre és possible compartir petits plaers com el menjar amb amics nous en un lloc insospitat. Aquesta obra ha estat comentada dins el cicle de Viatges gastronòmics del club de lectura i cuina Reduccions de la biblioteca Can Pedrals de Granollers.

Més informació:

Recomanat per Bib. Can Pedrals. Granollers.

02/07/2019