Recomanació

El Descubrimiento de las brujas

Harkness, Deborah E.

Madrid : Suma de Letras, 2011

Hi ha éssers màgics que desperten la nostra imaginació d’una forma recurrent. Aquest és el cas dels vampirs i les bruixes, i també dels dimonis. En aquest cas, presentem la trilogia All the Souls (Totes les ànimes) que conté els títols: El descubrimiento de las brujas (The discovery of witches) publicada al 2011, La sombra de la noche (Shadow of night) publicat al 2013 i El libro de la vida (The book of life) al 2015  i traduïda a més de 36 idiomes.

Dins d’aquesta trilogia, destaquen tres personatges: Diana Bishop, una bruixa que accepta la seva herència i que ho amaga darrere la seva brillant carrera d’historiadora de ciència especialitzada en alquímia; Matthew Clairmont un vampir genetista de més de 1500 anys, que investiga les raons per les que els poders de les bruixes, vampirs i dimonis estan desapareixent i un llibre: el Ashmole 782, buscat des de fa segles, especialment per les bruixes i que es troba amagat a una de les biblioteques de la Universitat d’Oxford.

La trama es desencadena quan la Diana troba el llibre i comença a llegir-lo,  la màgia percep  al entrar en contacte amb ell, li dona por i fa que retorni el llibre a la biblioteca i aquest torna a desaparèixer. La relació sentimental entre la bruixa i el vampir, prohibida segons les normes de la Congregació que regeix la bona convivència entre els tres tipus d’essers, posa en alerta als personatges més poderosos dels tres mos  i al seu ordre establert. Les conseqüències de la seva relació i la cerca  del llibre els porta a una realitat plena d’incerteses on els protagonistes han de trobar noves respostes, moltes vegades oblidades, per tractar de recuperar la essència de allò que eren i que es va diluir amb el pas del temps.

Com a curiositats:

Al 2018 es va oferir la primera temporada de la sèrie Discovery of Witches per canals de pagament a una gran quantitat de països. Amb 8 capítols que corresponen al primer volum de la trilogia. Aquest és el tràiler de la sèrie (VOSE al castellà)

La pàgina web de la autora dedicada a la trilogia (en anglès) dins de la mateixa ofereix una guia de lectura de cada llibre amb preguntes.

Deborah Harkness també té un blog molt premiat on parla de vins costen menys de 20 dollars.

És professora de Historia Europea i Historia de la Ciència a diferents universitats de Estats Units  i ha editat llibres de no ficció sobre la Anglaterra Isabelina, coneixement que fa servir per desenvolupar gran part del segon volum de la trilogia. Aquest és el seu perfil docent

Trilogia en castellà:

Més informació:

Recomanat per Coral Prieto. Bib. Santa Eulàlia. L'Hospitalet de Llobregat.

15/01/2019