Recomanació

Els Fills de Llacuna Park

Guasch, Maria

Barcelona : L'Altra, 2017

Aquesta novel·la de Maria Guasch enganxa des del primer moment. La trama no és trepidant però els personatges que van apareixent, gent normal, de barris normals com el Guinardó o de ciutats dels afores (Canyars) amb vides sense rumb i inestables, els ambients que apareixen, anodins i insulsos però amb els seus secrets, fan que el lector s’endinsi en la història i vulgui treure’n l’entrellat de tot plegat.
Què passarà amb la Sònia? Per què aquesta relació tibant entre el Gabriel i el seu tiet? I l’Àlex, tant espavilat que era. I la Clara, què pretén si és que preten res o només es deixa endur pels fets.

La novel·la està ben estructurada i és força àgil, va desvetllant fets i sensacions al llarg d’un any de la vida de la Clara i d’un paisatge entre familiar i impersonal, d’una forma concisa i poètica però sense caure en sentimentalismes.  Pel que fa a la llengua, l’autora utilitza un registre creïble i amb poques interferències, demostrant que es pot fer una novel·la actual situada a Barcelona i rodalies sense haver de recórrer compulsivament al castellà com fan tants altres escriptors i guionistes més per incapacitat que per necessitat.

En definitiva, Els fills de Llacuna Park és una molt bona novel·la, d’aquí que hagi guanyat el Premi de la Crítica catalana 2018 i hagi estat finalista del Premi Òmnium a la millor novel·la 2017, una novel·la d’aquelles que deixen un bon regust de boca. Cal estar atents a les properes obres de l’autora.

Més informació:

Recomanat per Marc Martí. Bib. Ramon Fernàndez Jurado. Castelldefels