Recomanació

Cartografía de una desaparición: panegírico a Joan Brossa

Blanco, Sergio

Tarragona : Arola, 2017

Sergio Blanco. Dramaturg i director teatral francouruguaia, va viure la seva infancia i adolescencia a Montevideo i resideix actualment a París. Després de realitzar estudis de filologia classica va decidir dedicar-se completament a l’escriptura i la direcció teatral. Les seves obres han estat distingides en reiterades oportunitats amb diversos premis, entre els quals, el Premio Nacional de Dramaturgia de l’Uruguai, el Premio de Dramaturgia de la Intendencia de Montevideo, el Premio del Fondo Nacional de Teatro, el Premio Florencio al Millor Dramaturg, el Premio Internacional Casa de las Américas i el premi Theatre Awards al Millor Text a Grecia. L’any 2017 la seva obra Tebas Land va rebre el prestigiós premi britanic Award Off West End a Londres. Entre els seus títols més coneguts destaquen Slaughter; .45’; Kiev; Opus Sextum; diptiko (vol. 1 y 2); Barbarie; Kassandra; El salto de Darwin; Tebas Land; Ostia; La ira de Narciso; El bramido de Düsseldorf i Cuando pases sobre mi tumba.

Recomano aquesta lectura a nivell individual, a nivell de clubs (sigui club de teatre o no), la seva lectura surt del text teatral tradicional, es tracta d'un panegíric, a través de Blanco coneixem a Brossa i/o a través de Brossa coneixem a Blanco. No t'adones que ja l'has llegit, però la seva lectura perdura, no et deixa indiferent. Sergio Blanco ens emociona. Podríem dir que és una lectura imprescindible, una lectura que esdevindrà clàssic.

Més informació:

Recomanat per Cecilia Reifs. Bib. Municipal L'Ateneu. Esparreguera