Recomanació

Plantas medicinales en casa

López, María Tránsito

Barcelona : Océano Ámbar, cop. 2010

La voluntat divulgadora sobre l’ús de les plantes per mantenir la salut i millorar-la ha estat el motor d’aquesta publicació. L’ús de la fitoteràpia s’ha expandit en les darreres dècades fruit d’un període anterior on pràcticament va desestimar-se a favor de l’ús dels medicaments de síntesi. L’èxit d’aquests va emergir perquè va aconseguir curar malalties que no havien trobat solució amb les plantes mèdiques. Posteriorment, però, es van experimentar els efectes secundaris adversos dels productes sintètics, sumat al mal ús d’aquests s’ha donat un gir i tornat a posar en valor tot allò natural, amb pràctiques a favor d’una visió més holística del ser humà, que tracta persones i no únicament malalties.

El llibre de Maria Tránsito i Carlota Máñez és emminentment pràctic. Sense voler ser exhaustiu estableix una classificació d’ús de les plantes ben útil: fitoteràpia per als que viatgen, per a la gent gran, per a les dones, per l’embaràs, pels nens, etc. També hi ha seccions dedicades a com plantar i cuidar les plantes medicinals. I unes seccions dedicades a l’ús d’acord amb l’efecte determinat sobre la salut: relaxants, antiinflamatòries, digestives, circulatòries, per a la pell, pels ulls i la boca, etc.

Ens trobem al davant d’una publicació visualment atractiva, amb unes imatges plenes de color i una bona tipografia, fantàsticament organitzada i amb un índex de plantes al final del llibre que converteix el volum en una obra de referència imprescindible per a tota persona que vulgui posar en pràctica exercicis de salut de forma quotidiana.

Maria Tránsito, farmacèutica, tècnica en nutrició i ditetètica i experta en plantes medicinals i Carlota Máñez, periodista, diplomada en dietètica i nutrició i amb una àmplia trajectòria com a autora en revistes i publicacions són un tàndem fantàstic que ha fet possible aquest manual pràctic de salut en fitoteràpia. Juntes son autores també de Salud natural para la mujer i esperem que en un futur ens regalin noves publicacions tan útils com aquesta.

A les biblioteques:

Recomanat per la Biblioteca Les Voltes de Sant Vicenç dels Horts.

29/05/2019