Recomanació

Contar es escuchar :

Le Guin, Ursula K.,

[Madrid] : Círculo de Tiza, 2018

"Contar es escuchar", de Ursula K. Leguin, és un recull de diferents articles, petits assajos, prefacis, textos llegits en presentacions literàries, xerrades... que va realitzar l’escriptora durant la seva vida literària. Tanmateix, no es tracta simplement de resseguir la trajectòria professional d’aquesta gran escriptora, especialment reconeguda en el gènere de la ciència-ficció, sinó que és una proposta  per conèixer  la magnitud de la pensadora literària que va ser Ursula K. Leguin.

Totes les narracions contenen un paràgraf previ que explica els motius de la selecció del text i els matisos que ha provocat la relectura en l’autora el pas dels anys. Ursula K. Le Guin va ser una activa feminista i defensora de les idees d'igualtat, cooperació, suport mutu i rebutjos als abusos de poder. En aquest arc de pensament reivindica el valor de la lectura, no només de la literatura, ja que “Leer es una manera de escuchar”.

No deixeu de llegir l’article Mis bibliotecas, que recorda amb claredat que “Una biblioteca es un foco de atención, un lugar sagrado para una comunidad; y su carácter sagrado consiste en el hecho de ser accessible, pública”.

Més informació:

Recomanat per Bib. Vapor Badia. Sabadell