Recomanació

Res és impossible

Jornet, Kilian

Barcelona : Ara Llibres, 2018

El millor moment és sempre ara”.

Res és impossible és el nou llibre de Kilian Jornet publicat per Ara Llibres, el quart d’aquest autor i una obra imprescindible per entendre la filosofia de vida del millor atleta de muntanya de tota la història.

És una obra autobiogràfica que comença amb un adéu i acaba amb una benvinguda. L’adéu és el que fa el Kilian Jornet a la seva parella, la sueca Emelie Forsberg<, també atleta de muntanya, quan surt cap a una expedició arriscada al Nepal. I la benvinguda és el que sent i fa quan torna a casa seva, a Noruega. Amb la declaració de principis que fa en el primer capítol ja ens deixa clar que competeix per entrenar, pensa que l’entrenament és una forma de vida, que el permet sortir cada dia de la muntanya i experimentar noves sensacions. Podria viure sense la competició, però no sense l’entrenament. Jornet també repassa en aquesta obra una part de les seves últimes vivències, especialment a l’Himàlaia on va fer una doble ascensió a l’Everest amb un temps de 17 hores des del camp base avançat. Inclou consells pràctics de com és la vida d’un esportista d’elit i també fa unes madures, sinceres i honestes reflexions sobre l’èxit, el fracàs, els riscos que assumeix, els entrenaments i la competició.

Tot i que Kilian Jornet ha reconegut que hi ha coses impossibles, diu que “hem de creure que res és impossible, intentar lluitar, treballar, provar coses i després veure fins a on podem arribar d’aquest impossible”. El que està clar és que aquest gran atleta català de 31 anys (que ho ha guanyat pràcticament tot) és admirat tant pels seus èxits com per haver aconseguit moltes fites que semblaven del tot impossibles d’assolir.

Més informació:

Kilian Jornet a la Xarxa de Biblioteques