Recomanació

Entre el celler i la taverna : un recorregut per les bodegues de barri de la ciutat de Barcelona

Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura, 2018

Es tracta d'un treball d'investigació fet entre el 2010-2014 a càrrec de l'Associació per a la Recerca i l'Estudi de la Cultura Catalana l'Escambell que s'acosta a les bodegues de Barcelona, enteses com la principal institució social popular. El llibre ens ofereix una mirada panoràmica als orígens i transformacions de les bodegues. La investigació s'interessa pel rol d'aquestes en la producció i reproducció del teixit veïnal del seu entorn, el barri.

Actualment les bodegues han esdevingut espais de referència física i simbòlica de la trama de la ciutat. La recerca projecta dades com la revifalla econòmica de les bodegues, la seva reconversió a models alternatius de negoci com bars de nit, vinoteques, cooperatives, etc. o l'estudi dels diferents públics que hi assisteixen (moderns, turistes, gourmets, etc). Aquest treball pretén donarcompte de les seves condicions de possibilitat i existència en la Barcelona contemporània.

Recomanat per Mireia Castillo Picas. Bib. Ramon Vinyes i Cluet de Berga

12/11/2018