La tabla periódica : la curiosa historia de los elementos

La Tabla periódica

Aldersey-Williams, Hugh

Barcelona : Ariel, 2013

I com vostè mateix, els elements també tenen la seva vida, la seva història, personalitats i actituds, talents i defectes, històries plenes de significat. Pot ser que la vaga idea que tingui d'ells siguin les lletres que les representen en la taula periòdica però en realitat els coneix molt més del que pensa. Benvingut a un enlluernador viatge a través de la història, la literatura, la ciència i l'art. Es toparà amb el ferro que plou del cel i els gasos que il · luminen el camí al vici. Descobrirà com el plom pot predir el seu futur, o com el zinc cobrirà el seu fèretre; què tenen en comú els seus ossos amb la Casa Blanca o la brillantor dels fanals amb la sal de cuina.Desde les civilitzacions antigues a la cultura contemporània, des de l'oxigen de l'publicitat fins el fòsfor de l'orina, els elements estan tan a prop com lluny de nosaltres mateixos. Aquest llibre desentranya els secrets i ens demostra que les seves històries, les dels elements, són també les nostres.

*Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

04/06/2013