Vilanova i la Geltrú col·labora amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

VNG Inclusió i la Xarxa de Biblioteques Municipals organitzen activitats per celebrar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat que té lloc el dia 3 de desembre

L’any 1992 les Nacions Unides van instaurar la celebració anual, el 3 de desembre, del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

El Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat té com a objectius sensibilitzar l'opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la inclusió de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural.

Aquests objectius són els que han conduit a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, mitjançant l’Oficina Tècnica d’Inclusió Social i la Xarxa de Biblioteques Municipals, a organitzar una sèrie d’activitats que busquen donar visibilitat a una realitat que afecta a molta població. A la nostra ciutat, les dades més recents mostren que un 6,4 % de la població té alguna discapacitat reconeguda a Vilanova i la Geltrú (Idescat, 2017). Aquesta és una realitat que no podem ignorar i és part del nostre deure públic, visibilitzar la diversitat de la societat i garantir-ne els drets i plena inclusió.

Exposició Vides Diverses: És possible tenir una vida pròpia i plena més enllà de la discapacitat física? Aquesta exposició, que es pot visitar el Centre Cívic Geltrú – Salvador Massana entre el 19 i el 28 de novembre, evidencia com persones, amb alguna discapacitat física i/o mobilitat reduïda, mostren des de la seva vida quotidiana la defensa de la diversitat i del dret a viure amb plena autonomia.Protagonitzen les imatges, en la seva majoria, persones usuàries del Servei d'Assistent Personal de la Federació ECOM, moviment associatiu de la discapacitat física i patologies que poden provocar mobilitat reduïda.

Documental i col·loqui Vides Diverses: com a complement a aquesta exposició es projecta el documental Vides diverses el 28 de novembre a les 18h al mateix Centre Cívic. Un documental que mostra la necessitat i la capacitat d'autonomia de les persones amb discapacitat física. Seguidament hi haurà un col·loqui conduït i moderat per la Maria José Moya Olea, responsable de l’àrea d’autonomia personal i vida independent d’Ecom i Martí Ballada, activista pels drets de les persones amb diversitat funcional i usuari del servei d’assistència personal d’ECOM.

Presentació del llibre Lectura i discapacitat. Què, qui, com. Dimarts 10 de desembre a les 18h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell es presentarà aquest llibre, obra de Susana Peix i Meritxell Almirall, que té per objectiu visibilitzar quines són les necessitats lectores dels infants amb discapacitat i com es poden normalitzar. Pretén trencar tòpics i conscienciar del poder que tenen els professionals i les famílies per contribuir a la inclusivitat plena. Amb la col·laboració de Publicacions Abadia de Montserrat.

La presentació anirà a càrrec de Josep Vives, Cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, i de Meritxell Almirall, coautora del llibre.

19/11/2019 12:16h