Any Brossa: Les biblioteques municipals organitzen activitats per celebrar el centenari del poeta Joan Brossa

Aquest any es commemora el centenari del naixement de Joan Brossa, poeta que va transgredir el llenguatge i les formes poètiques convencionals.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova ha organitzat dues activitats, per commemorar aquesta efemèride, on es jugarà amb les lletres i les paraules:

• Divendres 27 de setembre a les 18.30h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. PERFORMANCE: Brossa, el tafur. El joc de la comunicació POÈTICA. A càrrec del col·lectiu poètic la Lluna en un cove. El poeta Joan Brossa jugava i feia màgia amb les lletres i les paraules i en el recital també ho farem.

• Dissabte 26 d’octubre a les 12h a la biblioteca Joan Oliva i Milà. HORA DEL CONTE: El llapis màgic de Joan Brossa. De Judith Barnés, text, i Roser Calafell, il·lustració. A càrrec de Tirabec, contes i titelles. La màgia del poeta Joan Brossa ens envoltarà de lletres i paraules amb les que hi podrem jugar tots plegats.

Joan Brossa (Barcelona, 1919-1998) fou un poeta en majúscules que entenia la creació poètica com quelcom que anava més enllà de qualsevol convencionalisme. La poesia era per a Brossa una eina al servei de la comunicació, sense divisió de gèneres, oberta, transversal, polièdrica. De forma autodidacta, va beure de la tradició literària del país i es va nodrir de les tendències creatives europees per tal de crear un llenguatge, un univers propi, que el converteix en un dels màxims representants de la segona avantguarda catalana.

Al llarg del mes d’octubre les biblioteques municipals difondran el fons que tenen de Joan Brossa i li dedicaran els aparadors per tal de donar més visibilitat a aquest autor tan singular de la literatura catalana.

26/09/2019 07:30h