VIII Trobada de Clubs de Lectura de les biblioteques del Garraf i l'Alt Penedès a l’Espai Far

Divendres 7 de juny Vilanova i la Geltrú acollirà la trobada anual de clubs de lectura, on els membres dels clubs de les biblioteques Joan Oliva i Armand Cardona es reuniran amb membres d’altres clubs de la zona per comentar les lectures de l’escriptora Maria Rosa Nogué

El proper divendres 7 de juny a les 19 h l’Espai Far de Vilanova i la Geltrú acollirà la VIII Trobada de Clubs de lectura del Garraf i l'Alt Penedès. Els membres de divuit clubs de la zona es reuniran per comentar les lectures de l'escriptora local Maria Rosa Nogué.

L'acte se celebra des de 2012, i aplega un gran club de lectura format per tots els clubs de les biblioteques de les dues comarques, que es reuneixen per a comentar l'obra literària d'un autor del territori, enguany l'escriptora vilanovina Maria Rosa Nogué i Almirall.

Des del mes d’octubre de 2018 els seus membres han anat llegint les obres de la Ma. Rosa Nogué i treballant-les en petit comitè. El dia 7 de juny serà el moment de trobar-se amb l'autora, comentar els llibres entre tots i fer una petita festa d'homenatge a les lletres i als lectors i lectores.
A l'inici de l'acte es farà una ressenya literària de l'autora a càrrec de la també escriptora vilanovina Mercè Foradada, que serà l’encarregada de conduir l’acte.

Maria Rosa Nogué i Almirall (Còrdova, 1965) viu des dels 3 anys a Vilanova i la Geltrú. Molt lligada a la seva ciutat, ha tingut l’honor de ser la pregonera de la Festa Major d’hivern (Sant Antoni Abat, 2011) i de la d’estiu  (Mare de Déu de les Neus, 2016). Des del 2001 al 2018, any del seu tancament, va col·laborar en el Diari de Vilanova amb una columna d’Opinió. Ara publica articles al butlletí penedesenc La Fura i al butlletí digital La Independent, agència de notícies amb mirada de gènere.

Des de petita va voler ser professora i escriptora; el seu món són els llibres, la música i els viatges. És llicenciada en Filologia Catalana, va fer els cursos de Doctorat en Literatura Moderna i té el Grau Professional de Piano. Va començar fent classes de català per a adults, ha estat professora d’Ensenyament Secundari en diferents instituts i des del 2006 és professora de Narrativa a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès. Ha publicat contes infantils (El regal, 1991,El secret d’en Bec Llarg, 2015), la narració de la cantata musical El Follet Valent, amb música de Núria Juanet i cançons de Clara Ripoll (1999),  la novel·la breu Els Sonets a Anaïs (Primer Premi del Certamen Nacional de Novel·la Breu  del Diari de Vilanova i la Geltrú, 2001), novel·la juvenil (La noia del descapotable, 2009, La noia del creuer, 2017) i novel·la per a adults (La casa dels cants, 2010), on aplega la seva passió per la  música i la seva experiència coral a l’Orfeó Català amb la història del Palau de la Música Catalana, vist com un espai entre mític i màgic.

El 2017, amb No arriba la mort (Premi Bellvei Negre 2017), fa la seva primera incursió en el camp de la novel·la negra. La segona mort de Lorenzo Contini (Finalista del Premi Gregal, 2017) lliga la intriga policíaca amb dues poderoses aficions de l’autora: la dèria per la literatura i l’evocació d’una ciutat tan singular com Venècia.

L’acte, organitzat per la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona dins del marc del Club del Llibre i per la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú, compta amb la col·laboració de l’editorial Gregal, l’Espai Far, les Caves Jaume Serra i els forns Enrich. En acabat es compartirà un aperitiu amb copa de cava.

Per a més informació, consulteu el blog de la trobada: http://www.elsnostresclubs.wordpress.com

O el seu compte d’Instagram:
@elsnostresclubs

28/05/2019 09:39h