L’11 de maig arriba la 7a edició de la fira ‘Conte va! Va de contes’

Dissabte 11 de maig tindrà lloc la 7a edició de la fira Conte va! Va de contes, organitzada per l'Associació pel Foment de la Literatura Infantil Judit Sendra García i que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Es tracta d’una fira consolidada dins el programa cultural de la ciutat i que ofereix un ampli programa d'actes per a un públic familiar.

La Fira centra la seva activitat en diversos actes gratuïts al voltant de la plaça de les Neus, Rambla Principal i carrer de Sant Pere. L’eix principal són “Els contes i el bosc” i enguany el cartell de l’esdeveniment ha estat obra de l’il·lustrador Xavi Ramiro.

Al llarg dels dia hi haurà la marató de contes que inclourà el lliurament de premis del concurs de creació literària que promou la mateixa Associació.
Tallers, activitats d’il·lustració per a infants dirigides per il·lustradors professionals, una gimcana, espai de signatures per a autors i il·lustradors i moltes altres propostes es desenvolupen simultàniament.

Els espectacles infantils i familiars s’ofereixen a la tarda: a l’Atri de l’església de Sant Antoni «Sons de llop»  a càrrec de La Botzina en sessions continuades de 15minuts. Al Teatre Principal, «Quimera» a càrrec de La Guilla Teatre.
A la zona de les Biblioteques el «Bosc dels Contes» amb Diana Kerbelis i sessions continuades de contes de 20 minuts. Per últim al Círcol Catòlic tindrà lloc l’espectacle «Tots els petons del món» a càrrec de Montse Panero i la Banda infantil del conservatori Mestre Montserrat.

A l’igual que l’any passat es manté des de la Fira la voluntat per donar accés als col·lectius de persones amb discapacitat oferint una Fira accessible a nens i nenes sords o que utilitzin la llengua de signes per comunicar-se, oferint totes les activitats que es realitzen a l’escenari central de la plaça de les Neus interpretada en llengua de signes catalana. A la zona de la biblioteca es trobaran contes adaptats a diferents necessitats lectores: lectura fàcil, pictogrames, Braille, llengua de signes i lletra gran i un espai per escoltar audiocontes.
Durant tot el dia, i per qui vulgui col·laborar amb el finançament de la Fira, hi haurà una paradeta de marxandatge a la Plaça de les Neus.

Com a activitat complementària a la Fira, destaca l’exposició col·lectiva internacional ‘Conte va! Va de contes’ al Centre d’Art Contemporani La Sala, que serà inaugurada el 10 de maig a les 19h i es podrà visitar fins el 23 de juny. S’exposaran obres dels següents il·lustradors: Albert Asensio, Beatrice Banfi, Anthony Browne, Sílvia Cabestany, Lluis Cadafalch, Canizales, Laia Carrera, Coaner Codina, Jorge del Corral, Txell Darné, Rébecca Dautremer, Anna Font, Marc González, Francesc Infante, Luciano Lozano, Marta Montañá, Roger Olmos, Maria Palet, Xavi Ramiro, Montse Rubio, Marc Sardà, Teresa Suau, Dani Torrent i Bruna Valls.

La Fira compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, especialment de les àrees relacionades amb la Cultura i l’Educació, amb un especial protagonisme per les biblioteques municipals, que disposaran d’un espai on es realitzaran activitats al llarg de tota la jornada, i de l’Escola Conservatori Mestre Montserrat.

Més informació: http://www.conteva.cat

08/05/2019 16:19h