Les poetesses locals protagonistes del ‘Dia de la Poesia’ a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú

El 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia i per aquest motiu les Biblioteques de Vilanova i la Geltrú organitzen tota una sèrie d’activitats i iniciatives amb la voluntat de promoure la lectura i el gust per aquest gènere literari. Enguany el protagonisme recaurà en autores locals com Ester Astudillo, Anna Bertran, Raquel Casas, Blanca Deusdad i Dolors Juan.

El dia 21 de març se celebra el Dia Mundial de la Poesia i la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú vol commemorar la gran festa de la paraula i les lletres amb tot un seguit d’activitats al voltant de la poesia.

Dimecres 20 de març a les 20h a la biblioteca Joan Oliva i Milà tindrà lloc l’acte central d’aquesta programació: la presentació de la tercera edició del P DE POESIA.
Es presentaran els poemes protagonistes de l’edició de 2019 obra de les escriptores locals Ester Astudillo, Anna Bertran, Raquel Casas, Blanca Deusdad i Dolors Juan amb un acompanyament musical a càrrec de Carla Barroso.

Al dia següent, dijous 21 de març, als forns de pa de la ciutat i a les Biblioteques P DE POESIA. Les biblioteques de la ciutat editen cinc punts de llibre amb els poemes de les cinc poetesses referides que es podran aconseguir als forns de la ciutat.
Els punts, dissenyats a partir de fotografies d’Aida Moral Rosich, treballadora de la Xarxa de Biblioteques Municipals, reflecteixen el procés d’elaboració del pa.

Els infants també són protagonistes d’aquesta efemèride. Dissabte 23 de març a les 12h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell tindrà lloc l’hora del conte Contes i poemes somiadors, a càrrec de Martina Escoda, escriptora i promotora de la lectura. Saps quines coses màgiques poden passar a les dotze de la nit? Vols viatjar amb coet i ajudar els contes a recuperar els personatges? Vine a descobrir unes històries plenes d’imaginació, delicadesa i... moltes sorpreses! Activitat adreçada a infants a partir de 3 anys.

Paral·lelament ambdues biblioteques exposaran durant aquesta setmana una selecció d’obres poètiques, tant d’adults com infantils, que formen part del seu fons per tal d’apropar la poesia a tots els usuaris que vulguin celebrar aquest acte.

18/03/2019 14:54h