ELS ALUMNES DE 1r I 2n D’ESO PARTICIPANTS AL PREMI MENJALLIBRES ES TROBEN AMB L’AUTOR DAVID LOZANO PER COMENTAR EL SEU LLIBRE ‘DESCONEGUTS’

El dimecres 13 de març va tenir lloc la tercera i darrera trobada d’aquest Premi del qual es celebra la segona edició. A partir d’ara s’obre el termini de votacions per que els alumnes triïn el títol guanyador.

David Lozano, escriptor de Saragossa, es va trobar ahir amb més de 350 alumnes i lectors de 1r i 2n d'ESO dels centres públics i concertats de Vilanova i la Geltrú que participen voluntàriament en el Premi Menjallibres.

L’autor va comentar l’obra ’Desconeguts’, publicada el 2018 per l’editorial Edebé, i tots els detalls d’aquesta història tan misteriosa.
“Dues vides que es creuen de matinada a través de les xarxes. Dos joves que es lliuren a un joc misteriós: compartir somnis, il·lusions i pors, però no la seva identitat. Aviat donaran el pas següent: una cita a cegues. No obstant, trobar-se amb un desconegut sempre comporta riscos. Perquè tothom amaga secrets… Un cadàver. El cos d’un noi, desfigurat per la violència de la caiguda. Una vida jove arruïnada per sempre, una mort que suscita més preguntes que respostes.”

David Lozano compagina l'escriptura i la docència amb la seva labor com a guionista per a algunes productores espanyoles. En 2006 va obtenir el XXVIII premi Gran Angular de literatura juvenil amb la novel·la “On sorgeixen les ombres” i en 2018 el Premi Edebé Juvenil amb la novel·la “Desconeguts”, de la modalitat infantil de la qual va quedar finalista amb la seva obra “El lladre de minuts” dos anys abans. Col·labora com a coguionista en l'adaptació al cinema de “El Viatger”, primera part de la seva trilogia gòtica “La Porta Fosca”. Té obra publicada en onze països.

A més de publicar diversos relats i articles en premsa, ha col·laborat en diferents jornades vinculades amb la literatura, com la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara (Mèxic), Aragó Negre, Festival Celsius o BookFever. Actualment coordina el programa de rutes literàries “LeerAragón”.

Aquest és un dels tres títols seleccionats com a finalista del Premi Menjallibres 2019. La relació es completa amb ’Invisible’, d’Eloy Moreno, i ’50 coses sobre mi’, de Care Santos. A l’abril seran les votacions i al maig el lliurament del Premi que tindrà lloc a l’Auditori Eduard Toldrà.

Èxit rotund de participació

La iniciativa, a l’igual que va passar amb la primera edició de l’any passat, ha estat molt ben rebuda per part dels centres educatius i del seu alumnat, superant  totes les expectatives doncs no només hi participen tots els centres d'educació secundària de Vilanova i la Geltrú sinó que també s'ha inscrit al projecte més alumnat que places s’oferien.

Amb aquestes trobades s’ofereix a l’alumnat la possibilitat d’interactuar amb els autors de manera directa, fent arribar els seus dubtes, les seves inquietuds i curiositats i poder gaudir d’un complement ideal a les lectures que realitzen.

El Premi Menjallibres és una iniciativa del Servei d'Educació de l'IMET i la Regidoria de Cultura (mitjançant la Xarxa Municipal de Biblioteques) amb la voluntat de fomentar la lectura i els hàbits lectors d'aquest alumnat.

Més informació: Premi Menjallibres

14/03/2019 09:43h