Les biblioteques municipals promouen la lectura per infants amb els Laboratoris de lectura portàtil

Es tracta de tallers de lectura i creació compartits amb un autor o autora

Dissabte es va dur a terme a la biblioteca Cardona Torrandell la primera sessió dels Laboratoris de lectura portàtils, una nova acció de promoció lectora per infants i adults.

Els Laboratoris són una proposta per famílies que combina moments de lectura compartida i moments de creació, conjuntament amb una autora o autor. Dissabte va ser a Vilanova la dissenyadora Iela Mari com a protagonista.

Durant la sessió d'aquest primer laboratori els assistents varen poder observar com Mari tracta el pas del temps, els cicles vitals i les metamorfosis de la vida quotidiana i aconsegueix donar als seus llibres una gran profunditat filosòfica, partint d'imatges molt senzilles i suggeridores. Amb molt poques eines, els infants van expressar la idea de metamorfosi amb els seus dibuixos i collages.

Els Laboratoris de lectura portàtils pretenen despertar i nodrir la mirada crítica dels lectors, donant-los eines i informació que els ajudi a veure més enllà del simple paper, que els ajudi a comprendre una història més enllà de les paraules i a detectar els rerefons que s'hi amaguen.

Durant l'any 2019 s'oferiran tres laboratoris diferents: "4 caixes i 1 univers", que es va fer aquest dissabte i que es repetirà el dissabte 16 de març, "L'armari de l'Olívia", inspirat en una porqueta molt eixerida, i "Avui és un bon dia per canviar el món" o com millorar el nostre entorn amb les nostres petites accions quotidianes.

Els Laboratoris compten amb la coordinació de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i la gestió de la  Xarxa Municipal de Biblioteques de Vilanova i la Geltrú.

12/02/2019 10:38h