Un concert de tenores, sacs i flabiols a la biblioteca Cardona Torrandell, pròleg de la 38a edició del FIMPT

L'Auditori Eduard Toldrà s'incorpora com escenari del festival 2018

Un concert dels alumnes de música tradicional de l'Escola Conservatori Municipal Mestre Montserrat va servir dissabte com a pròleg de la 38a edició del Festival Internacional de Música Popular i Tradicional, el FIMPT. L'actuació es va dur a terme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell.

El gruix de concerts del Festival s'iniciaran divendres, 15 de juny, en diferents espais de la ciutat. L'Auditori Eduard Toldrà s'incorpora als escenaris del Festival, acollint dos concerts: la producció pròpia del FIMPT, amb els polonesos JANUSZ PRUSINOWSKI KOMPANIA amb MANU SABATE, i també per l'actuació dels gallecs OS D'ABAIXO. Amb aquest canvi l'organització del certamen busca garantir la qualitat sonora adequada i evitar els problemes tècnics que es van donar l'any passat a la plaça de la Vila.

El divendres 15 la inauguració oficial anirà a càrrec de CARLES CASAS, que presentarà al Teatre Principal l'espectacle “L'esperit dels Obama” amb la participació especial del Quartet Brossa.

La part més festiva del FIMPT la continuarem trobant a la plaça del Port, recentment rehabilitada i que serà l'espai central i emblemàtic del festival. Divendres actuaran MUCHACHO I LOS SOBRINOS i des de Colòmbia PUERTO CANDELARIA. Dissabte serà el torn de KEPA JUNQUERA i els BIFLATS. En aquesta plaça s'estrenarà la FIMPTeca, espai gastronòmic i musical, que abans dels concerts a l'escenari principal comptarà amb l'actuació de músics de la nostra ciutat amenitzant els sopars a la fresca, divendres amb BEA VALLADARES SON TRES TRIO i dissabte amb CARLA BARROSO I CAMERON MOORE.

Cercaviles amb alumnes de l'ECMM i els FRANCOLINS, vermut-jam-sessions amb MARCEL CASELLES, MARC DEL PINO I ROGER ANDORRÀ, els habituals preludis grallers abans de la inauguració oficial amb CRIATURES i el FIRASAC el diumenge al matí ompliran de música els carrers de la ciutat.

La 38a edició del FIMPT manté doncs la seva essència i la qualitat de totes les propostes, adequant-les al millor espai d'actuació. Un Festival de proximitat que vol apropar la música amb segell original a tots els públics de forma essencialment gratuïta.

MÉS INFORMACIÓ AQUÍ

08/06/2018 14:25h