Activitats culturals al voltant de Sant Jordi a Vilanova i la Geltrú

L’Ajuntament de VNG, mitjançant diferents equipaments, institucions i entitats de la ciutat organitzen un ampli programa d’activitats culturals al llarg del mes d’abril coincidint amb la diada de Sant Jordi

La diada de Sant Jordi se celebra amb activitats culturals diverses a Vilanova i la Geltrú que es recullen per segon any consecutiu al programa ‘Sant Jordi a la ciutat’.
Ofereix un recull de presentacions de llibres i activitats relacionades amb la cultura de més de 10 equipaments municipals i entitats de la ciutat. Es tracta d’una iniciativa impulsada des de la regidoria de Cultura i realitzada en col·laboració amb la Xarxa de Biblioteques de la ciutat.

El tret de sortida d’aquest farcit programa cultural es donarà aquest dissabte, 7 d’abril, amb l’hora del conte La buscadora de tresors que tindrà lloc a la biblioteca Joan Oliva.
A la tarda el Centre Cívic de la Geltrú acollirà la presentació del llibre La força d’un destí de Martí Gironell. Activitat organitzada per la llibreria La Mulassa i Llorens Llibres.

A partir d’aquí seran més de 20 els actes que tindran lloc a la ciutat i que han estat organitzats per les següents entitats: l’Agrupació Excursionista Talaia, la Biblioteca de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (UPC), la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer, la Coordinadora de sardanes, l’editorial El Cep i la Nansa, l’Escola i Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat, l’Espai Far, la Llibreria la Mulassa, Llorens Llibres, Òmnium Garraf, els Pabordes 2018, la Xarxa de Biblioteques Públiques i la Xarxa d’Espais per la Llengua.

Podeu consultar el programa complet d’activitats en el següent enllaç:

Sant Jordi a les biblioteques

La biblioteca Armand Cardona organitza el 9è concurs infantil de punts de llibre Sant Jordi 2018, amb el que nens i nenes de 1r fins a 6è han participat dissenyant els seus punts de llibre i que es podran veure al llarg del mes d’abril a la pròpia biblioteca.

Dijous 12 d’abril el protagonisme anirà a càrrec dels autors locals que prendran part a la tertúlia que tindrà lloc a la biblioteca Joan Oliva a les 20h. Relacionat amb aquest acte es podrà visitar l’exposició ‘Retrats de novetats’ a la mateixa biblioteca fins el 7 de maig.

El 7 d’abril la biblioteca Joan Oliva acollirà l’hora del conte ‘La buscadora de tresors’, a càrrec de Montse Panero, actriu. Amb la presència de les seves autores: Montserrat Balada tex i Núria Feijoó il·lustració.

Dimarts 10 d’abril a les 17:30h la biblioteca Joan Oliva acollirà el fòrum literari ‘La literatura com a espai de llibertat; la intolerància, la correcció política, la censura, com a enemics de la literatura i de la llibertat’ en base a la lectura Fahrenheit 451. A càrrec d’Antoni Munné-Jordà.

Dijous 19 d’abril a les 11h a la biblioteca Armand Cardona hi haurà la trobada amb l’autor José Ignació Valenzuela ‘Chascas’, que comentarà els seus llibres ‘La iaia no hi toca’.
El mateix dia a les 12h a la biblioteca Joan Oliva es presentarà el llibre ‘Roba estesa’. A càrrec de Queti Vinyals, coordinadora d’Assessorament i Dinamització del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf. Amb la presència de l’autor David Vila i Rosa.

Dissabte 21 d’abril a les 12h a la biblioteca Armand Cardona tindrà lloc l’hora del conte ‘L’escola de les lletres’. Presentació de la col·lecció de contes a càrrec de la seva autora Susana Peix i el seu il·lustrador, Xavi Ramiro i la participació del Ballet Jove EternDansa. Prèviament, és lliurarà el premi del concurs de punts de llibre de Sant Jordi 2018.

Tot això es complementa amb l’habitual exposició de novetats de Sant Jordi, amb l’edició d’una guia que recollirà tant les principals novetats per adults com pels infants, la guia de fons local i comarcal i els punts de llibre de Sant Jordi de cada biblioteca.
16/04/2018 15:21h