Maria Carme Roca, protagonista de la tercera trobada d'autores del Premi Menjallibres

El cicle de trobades clou amb aquesta ronda sobre el llibre 'Selfies al cementiri'

Maria Carme Roca, escriptora i col·laboradora en publicacions literàries, es va trobar aquest dimarts a l'Auditori Eduard Toldrà amb més de 300 alumnes i lectors de 1r i 2n d'ESO dels centres públics i concertats de Vilanova i la Geltrú que participen, voluntàriament, al Premi Menjallibres 2018.

Selfies al cementiri, llibre guardonat amb el 15è Premi Barcanova de Literatura Infantil i Juvenil el 2016, és el títol amb el que Maria Carme Roca opta al premi.
"El bell i antic cementiri de Malmö, al centre de la ciutat, és el punt de trobada dels vius virtuals. En Nils és un d'ells i està encantat de ser-ho: perquè pot dedicar-se a fer allò que més li agrada: lligar.
Els morts reciclats tenen molts avantatges, i quan els convé apliquen el mode fantasma i passen desapercebuts. O no."
Aquest és l'intrigant punt de partida d'aquesta darrera proposta que té lloc en un món paral·lel ple de sorpreses que captivaran al lector.

Nascuda a Barcelona l'any 1955, Maria Carme Roca és historiadora i Filòloga. L'any 1997 va publicar la seva primera obra, i des d'aleshores que no ha parat d'escriure. Amb més d'una cinquantena de llibres publicats, ha conreat la literatura infantil i juvenil, el conte curt, l'assaig i la novel·la històrica.
En el decurs de la seva trajectòria ha obtingut diversos premis literaris com el Lola Anglada de contes infantils, el Barcanova de literatura infantil per la novel·la Akanuu, l'arquer persa, el Nèstor Luján de novel·la històrica per Intrigues de palau, el Bancaixa per Qui és el de la foto?, i el Joaquim Ruyra de narrativa juvenil per Katalepsis.

Selfies al cementiri és un dels tres títols seleccionats com a finalista del Premi Menjallibres juntament amb L'expedició del doctor Balmis, de Maria Solar, que va visitar l'alumnat el mes de gener; i Wofgang (Extraordinari), de Laia Aguilar, que va venir el mes de febrer.
A l'abril es faran les votacions, i el 9 de maig l'Auditori Eduard Toldrà acollirà l'acte de lliurament del Premi Menjallibres i del Concurs de Booktràilers organitzat paral·lelament.

Èxit rotund de participació
La iniciativa ha estat molt ben rebuda per part dels centres educatius i del seu alumnat, acomplint totes les expectatives, ja que no només hi participen tots els centres d'educació secundària de Vilanova i la Geltrú, sinó que també s'han omplert totes les places que s'oferien.
Amb aquestes trobades amb les autores s'ofereix als alumnes la possibilitat d'interactuar amb elles de manera directa, fer-los arribar els seus dubtes, les seves inquietuds i curiositats, i poder gaudir d'un complement ideal a les lectures que realitzen.
El Premi Menjallibres és una iniciativa del Servei d'Educació de l'IMET i la Regidoria de Cultura (mitjançant la Xarxa Municipal de Biblioteques) amb la voluntat de fomentar la lectura i els hàbits lectors d'aquest alumnat. Al llarg del curs escolar, els joves llegeixen els tres llibres finalistes, assisteixen a les trobades amb les escriptores, valoren cadascuna de les lectures i, finalment, votaran el llibre que més els ha agradat.

12/04/2018 09:31h