Les dones, protagonistes del proper projecte de les biblioteques amb la Viquipèdia

'Vilanovines i geltrunenques' és el nom d'aquesta acció que té per objectiu donar a conèixer les dones que han destacat al llarg de la història de la ciutat

Les biblioteques de Vilanova i la Geltrú, en el marc del projecte ‘Viquipèdia: dones vilanovines i geltrunenques', organitzen dues accions al llarg del mes de març amb l'objectiu de donar major visibilitat a les dones que han destacat al llarg de la història de Vilanova i la Geltrú: escriptores, periodistes, pedagogues, esportistes...
El projecte, que compta amb la col·laboració de la Regidoria d'Equitat i Amical Wikimedia, té dues parts:

Dilluns 19 de març es farà un taller d'edició a la Viquipèdia. Serà de 17.30 a 19.30 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, i anirà a càrrec de Pere Coll i Francesc Moreno, treballadors de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú. Es tracta d'un curs intensiu per aprendre a introduir continguts a la Viquipèdia. Cal fer inscripció prèvia a la biblioteca.

I dissabte 24 de març es farà la Viquimarató: dones vilanovines i geltrunenques, de 10 a 14 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. La Xarxa de iblioteques, amb la col·laboració de diverses entitats de la ciutat, organitza aquesta activitat oberta a tothom, per tal de nodrir l'enciclopèdia lliure, Viquipèdia, amb informació sobre Dones vilanovines i geltrunenques. També cal inscriure's prèviament.

Aquesta activitat s'engloba dins el projecte de col·laboració entre les biblioteques de Vilanova i la Geltrú i la Viquipèdia, BiblioWikis, la coneguda enciclopèdia en línia editada per voluntaris, i forma part del pla d'acció que les biblioteques estan desenvolupant al llarg de l'any 2018.
El principal objectiu és incrementar la informació i la difusió de temes locals, fent-los accessibles en línia, alhora que es dóna visibilitat i es difonen les fonts d'informació existents, tant a les biblioteques públiques de VNG com en altres centres documentals de la ciutat, com l'Arxiu Comarcal del Garraf o la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer.

14/03/2018 17:45h