Els poetes locals, protagonistes del 'Dia de la poesia' a les biblioteques de VNG

El 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia, i les biblioteques organitzen un seguit d'activitats i iniciatives per promoure la lectura i el gust per aquest gènere literari

Amb motiu del Dia Mundial de la Poesia, la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú vol commemorar la gran festa de la paraula i les lletres amb tot un seguit d'activitats al voltant de la poesia.

Així, dimarts 20 de març a les 20 h a la biblioteca Joan Oliva i Milà tindrà lloc l'acte central d'aquesta programació: la presentació de la segona edició del P DE POESIA. Es presentaran els poemes protagonistes de l'edició de 2018, obra dels escriptors locals Jorge Brotons, Francesca Calaf, Cristina Grisolía, Agustina Moya, Francesc Pasqual i Pere Tapias. Un recital de poesia que anirà acompanyat amb música.

Dimecres 21 de març als forns de pa de la ciutat i a les biblioteques s'hi podrà trobar els punts de llibre P DE POESIA, editats per la Joan Oliva i l'Armand Cardona. Són sis punts de llibre amb poemes d'aquests mateixos sis poetes i poetesses de Vilanova i la Geltrú.

Altres propostes al voltant del Dia de la Poesia són:
Els dissabtes 10 i 17 de març, de 10.30 a 13.30 h, a la biblioteca Armand Cardona Torrandell: taller Fotopoemes, petites experiències fotogràfiques a càrrec de Clickme. És un taller on es treballarà la relació entre la paraula i la imatge, confeccionant poemes visuals a partir d'unes pautes tècniques de fotografia per retratar objectes amb qualsevol tipus de càmera digital o mòbil. Les composicions treballades suggeriran les creacions de Brossa o altres autors. Taller format per 2 sessions de 3 hores cadascuna. Adreçat a joves i adults. Inscripció prèvia i gratuïta a la biblioteca. Forma part del programa BiblioLAB de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Del 16 al 24 de març a la biblioteca Joan Oliva i Milà es farà el taller infantil Mini llibre de poesia. Vine a la sala infantil i demana el material per fer el teu mini llibre. Pots escriure els teus propis poemes o triar els que més t'agradin a partir de llibres de la biblioteca.

Dissabte 24 de març a les 10.30 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, espectacle per a nadons: L'estany habitat, a càrrec de Som Art. Es fa fosc a l'estany i la nit fa sortir les petites bestioles que l'habiten… Un viatge sensorial per a nadons, que amb el fil conductor de poesies infantils acompanyades de titelles, música i cançons, els fa experimentar amb els seus sentits. Activitat adreçada a infants de 0 a 4 anys.

Finalment, dimarts 27 i dimecres 28 de març, d'11 a 12.30 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, taller infantil Teatre i poesia, a càrrec de TeatrART.
T'agrada el teatre i la poesia? Al taller treballaràs la poesia d'una manera diferent i lúdica. La poesia servirà d'excusa per treballar l'expressió oral. Adreçat a alumnes de 3r a 5è de primària. Places limitades. Inscripció prèvia i gratuïta a la biblioteca. Forma part del programa BiblioLAB de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

A més, les dues biblioteques exposaran durant aquesta setmana una selecció d'obres poètiques d'adults o infantils que formen part del seu fons, per tal d'apropar la poesia a tots els usuaris que vulguin celebrar aquest acte.

08/03/2018 11:37h