Biblio.laroca guanya un dels premis Lectura Fàcil 2013

Autor: Associació Lectura Fàcil

Biblio.laroca guanya un dels Premis Lectura Fàcil 2013

Aquest dimecres passat, 18 de desembre,  l'Associació Lectura Fàcil,  entitat sense ànim de lucre que treballa per apropar la lectura a les persones amb dificultats lectores, va entregar els premis "Bones Pràctiques en Lectura Fàcil".

Biblio.laroca va presentar el seu projecte  "Iniciació a la lectura", projecte en el que es treballa en estreta  col·laboració amb l'institut del municipi ofertant als alumnes amb dificultats lectores un projecte de foment de lectura que es concreta en sessions de lectura que pretenen:

• Fomentar l'hàbit de la lectura i el diàleg entre les joves de Primer Cicle d'ESO Crear un punt de trobada per al grup.
  • Fomentar la lectura com a estratègia metodològica per a millorar l'assoliment de competències  bàsiques.
  • Afavorir un apropament crític a les lectures realitzades.
  • Descobrir la lectura en l'entorn de la biblioteca com un element de gaudi personal.

Aquestes sessions són molt lúdiques i dinàmiques, integren tècniques derivades de la dinàmica de grups, de la mímica, la interpretació, el ball, l'art gràfic, etc. El resultat és molt positiu, la participació dels joves és alta i el seu grau de satisfacció també és alt.

El jurat va valorar positivament que el projecte suposa l'estreta col·laboració, per organitzar clubs de lectura, entre un institut de secundària i la biblioteca municipal, vinculant-lo al pla d'acció del servei. També valora el treball de la dinàmica de les sessions i genera retorn dels membres dels clubs en forma de participació en les xarxes socials de la biblioteca.

19/03/2014 13:13h