Bats amb Barri Jove
Aquesta setmana la Biblioteca Santa Oliva d'Olesa de Montserrat ha presentat amb les educadores de Barri Jove la realització del DeBat a Bat dins el plenari de la Xarxa Socioeducativa Infància i Adolescència d’Olesa de Montserrat. L’exposició es fa com a bona pràctica com a col·laboració entre serveis municipals. I és que en els dos darrers trimestres els nois i noies del servei Barri Jove han tingut l’oportunitat de participar de l’activitat DeBat a Bat que duem a terme algunes biblioteques de la Xarxa de la Diputació de Barcelona.

En tots els Bats els joves llegeixen (perquè toquen àlbums il·lustrats i no es ressiteixen a fullejar-los), escolten (perquè els expliquem una història) i pensen (perquè parlen i tots volen pensar abans què diran i quina postura prenen davant els temes que els plantegem). Davant les dificultats de dur a terme aquesta activitat amb joves que s’apuntin voluntàriament, vam contactar amb Barri Jove, i l’experiència ha estat molt enriquidora per ambdues parts.

La Xarxa Socioeducativa Infància i Adolescència aglutina els departaments d’Educació, Benestar Social, Joventut, Participació Ciutadana, Promoció Econòmica, Esports, Seguretat Ciutadana i Salut, a més de tots els estaments educatius locals, ja siguin formals o no formals com l’equip d’assessorament pedagògic de la Generalitat, les llars d’infants, escoles i instituts, l’escola d’adults, la biblioteca, l’escola de música, arts i oficis i les diferents AMPAs. Entre d’altres, durant els sis anys de funcionament de la Xarxa  s’ha tirat endavant el protocol d’absentisme escolar, grups de suport escolar, el club dels deures, un grup de suport en les relacions familiars, en un circuit d’intervenció per part del servei Cabalbaix, el grup de treball de Prevenció del Consum Responsable, o una línia de beques per a la participació d’infants en activitats d’estiu.

06/06/2018 16:24h