Seguint les petjades dels nostres herois i heroïnes

Exposició. Del 10 d’abril al 9 de juny

Seguint les petjades dels nostres herois i heroïnes: El turisme del manga i l’anime

Per al manga i l’anime, l’escenari geogràfic i la manera de descriure’l de vegades és tan important com la història mateixa. Les inspiracions dels mangues i els animes ambientats a Europa poden ser properes i conegudes per a nosaltres, però exòtiques per als japonesos. De la mateixa manera, als occidentals ens és difícil imaginar-nos com són realment tant les zones més rurals i tradicionals del Japó com les seves ciutats més modernes i cosmopolites. Tanmateix, aquest mitjà narratiu permet que la nostra imaginació viatgi a aquests llocs remots i desconeguts per a nosaltres.

Aquesta exposició repassa els llocs reals on passen les històries més emblemàtiques del manga i l’anime, per tal de conèixer millor les idees que hi vol transmetre el dibuixant. Els decorats dels banys termals de Ranma 1/2 i Love Hina, els barris perifèrics de les grans ciutats de Shin Chan i Doraemon, o el Tòquio d’Akira, Sailor Moon i Fushigi Yûgi.

Descobrirem també les inspiracions de llocs europeus en les produccions d’Studio Ghibli i altres grans pel·lícules d’animació japonesa, i les curioses visites que els personatges de One Piece, Cinturó negre i Capitán Tsubasa van fer a la ciutat de Barcelona.

Si us agrada viatjar, us donarem indicacions i consells perquè hi sumeu la vostra passió pel manga i l’anime i pugueu arrodonir el vostre viatge pels llocs que tot otaku ha de visitar una vegada a la vida.

Dins els actes de les III Jornade s Gokuraku: el paradís de l’Otaku.

04/04/2018 10:40h