Ciutat Oberta Biennal de pensament

Les Biblioteques de Barcelona es sumen a la Biennal de pensament amb un cicle d'activitats que conviden a repensar la ciutat.

Ciutat Oberta Biennal de pensament és un espai que busca connectar el debat sobre el paper de les ciutats d’avui amb els grans reptes de la societat contemporània.

Aquesta Biennal és també una celebració. De la riquesa humana de les ciutats; de la multiplicitat de vides, històries i mons que les configuren; de la seva capacitat per ser espai d’acollida i de refugi; de la seva força transformadora i creativa. Una celebració de la ciutat com a espai de llibertat, de pensament i d’acció.

Ciutat Oberta Biennal de pensament convoca gent d’aquí i d’arreu del món del 15 al 21 d’octubre per pensar i debatre sobre totes aquestes qüestions. A les places, als mercats i als barris de la ciutat. A les biblioteques i centres cívics. Perquè l’objectiu és obrir el debat sobre les ciutats que volem i necessitem, amb la participació de tothom.

La Biennal de pensament és una invitació a pensar, implicar-se i experimentar. Una festa de les idees.

Biblioteques de Barcelona se sumen a la Biennal del Pensament Ciutat Oberta amb un cicle d’activitats que conviden a repensar la ciutat des d’una perspectiva de gènere i imaginar una Barcelona més justa.

Dimarts 16 d’octubre, 18.30 h
Biblioteca Jaume Fuster
Les biblioteques es transformen. Nous reptes per al nou segle, amb Roger Chartier, referent en el camp de la història cultural i la història de la lectura i el llibre,  i Carme Galve Montore, directora de la Biblioteca Jaume Fuster

Altres activitats

Del 14 al 17 de novembre
Biblioteca Francesca Bonnemaison

Trobada Zeitgeist Barcelona 2018.

L’esperit de l’època Cada època té un esperit particular que la distingeix de les altres. És el zeitgeist (en alemany, ‘esperit del temps’). La Trobada Zeigeist Barcelona 2018 convoca professionals, empresaris, líders polítics i socials, artistes i escriptors per debatre sobre l’esperit de la nostra època, marcat per la ciència i la tecnologia, i la seva evolució.
Organitza Palabra y Sociedad (Ernesto Mallo).

Cicle ‘La ciutat de les dones’

Dijous, 18 octubre a les 19:00 h
Biblioteca Camp de l’Arpa – Caterina Albert
Ciutat: democràcia o ficció? Diàleg

Dimarts 23 d’octubre, 19 h.
Biblioteca Sant Martí de Provençals
Espai públic, gènere i alteritats. Taula rodona

Dilluns 29 d’octubre, 18:30 h.
Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta
Les idees de l’Ada. Vine a conèixer la vida de la dona que va fer possible els ordinadors, Ada Lovelace. Activitat familiar

Dissabte 3 de novembre, 11 h. Itinerari
Biblioteca Vila de Gràcia
La Gràcia literària
Inscripció prèvia

Dimarts, 6 de novembre, 19 h.
Biblioteca Poble-sec – Francesc Boix
Les ciutats de les dones. Xerrada

Dissabte 10 de novembre, 11 h.
Biblioteca Gòtic – Andreu Nin
La ciutat de les pioneres. Itinerari
Inscripció prèvia

Dilluns 12 de novembre, 18 h.
Biblioteca Horta – Can Mariner
Herstory. Quan elles prenen la veu. Itinerari dramatitzat
Inscripció prèvia

Dilluns 19 de novembre, 19 h.
Biblioteca Ignasi Iglésias – Can Fabra
Dones de pel·lícula. Representacions cinematogràfiques de la ciutat des d’una perspectiva de gènere. Cinefòrum

Dimarts, 20 de novembre, 19.30 h.
Centre Cívic Sagrada Família i Biblioteca Sagrada Família – Josep M. Ainaud de Lasarte
Introducció al programari lliure i la tecnologia feminista. Xerrada

10/10/2018 13:30h