ARQUEOxerrades

Cicle de conferències organitzat en l'Any Europeu del Patrimoni i que s'inclou en el marc del programa social que s'ha organitzat amb motiu de la celebració a Barcelona el mes de setembre de la Reunió Anual de l'Associació Europea d'Arqueòlegs que organitza l'Europeen Association of Archaeologists i la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Es tracta d'unes sessions obertes i adreçades al públic en general que es faran els dies 6 i 7 a les biblioteques públiques de cadascun dels barris de la ciutat on han tingut lloc les excavacions arqueològiques.

Les conferències seran impartides pels arqueòlegs i investigadors que han participat d'aquests trealls de recerca arqueològica.

Programa:

Dijous 6 de setembre (19 h)

Biblioteca La Sagrega - Marina Clotet
"El cicle de l'aigua a Barcelona, des dels orígens fins al Rec Comtal", a càrrec de Carme Miró.

Biblioteca Sant Pau - Santa Creu
"La participación de la ciudadanía del Raval en la divulgación científica: el proyecto de Barcelona 6.000 años de historia", a càrec de Juan F. Gibaja.

Biblioteca Sagrada Família - Josep M. Ainaud de Lasarte
"Com era el paissatge de Barcelona fa milers d'anys", a càrrec de Santiago Riera.

Biblioteca Camp de l'Arpa - Caterina Albert
"El Rec Comtal: 1.000 anys d'història", a càrrec d'Enric H. Marc

Divendres 7 de setembre (19 h)

Biblioteca El Carmel - Juan Marsé
"Arqueologia d'un conflicte. El Turó de la Rovira", a càrrec de Jordi Ramos.

Biblioteca Poble-sec - Francesc Boix
"Vida i mort a la Barcelona prehistòrica", a càrrec de Miquel Molist i Anna Gómez.

Biblioteca Sant Antoni - Joan Oliver
"Les excavacions arqueològiques al Mercat de Sant Antoni", a càrrec d'Emiliano Hinojo i Carme Miró.

Biblioteca Francesca Bonnemaison
"Dones i música. Les terracuites d'instrumentistes de l'Eivissa fenicio-púnica", a càrrec d'Agnès Garcia i Mireia López.

12/07/2018 10:19h