Un desembre ple de lectura

Marta Orriols, Anna Punsoda i Xavier Bosch seran els protagonistes de les trobades del Club del Llibre del mes de desembre. El Club del Llibre és el cicle de trobades amb escriptors a les biblioteques promogut per la Diputació de Barcelona amb col·laboració de diverses editorials. Marta Orriols visitarà la Biblioteca Central d’Igualada el proper 10 de desembre a les 19 h. L’11 de desembre a les 19 h, Anna Punsoda es trobarà amb els seus lectors a la Biblioteca Mestre Martí i Tauler de Rubí. Finalment, Xavier Bosch visitarà el Centre Cívic Pacs del Penedès el 12 de desembre a les 18 h.

Marta Orriols

Historiadora de l’art de formació, viu i treballa a Barcelona i té dos fills. També ha estudiat guió cinematogràfic i escriptura. És autora del blog No puc dormir, treballa ocasionalment com a lectora editorial i ha participat en l’edició del llibre "Objeto de amor", d’Edna O’Brien (2018). Ha col·laborat al digital de cultura Núvol i actualment ho fa al portal de cultura Catorze. Amb el seu primer llibre, "Anatomia de les distàncies curtes" (2016), va aconseguir un èxit notable de crítica i públic. Els seus textos retraten la complexitat de les relacions humanes amb una prosa delicada i harmònica d’alta intensitat emocional. L’any 2018 publica amb Periscopi "Aprendre a parlar amb les plantes". Una novel·la delicada escrita des del punt de vista d’una dona que haurà de reconciliar-se amb un món que ja no reconeix. La narrativa de Marta Orriols, emotiva, intensa i reflexiva, ens convida a quedar-nos amb el que és essencial. Un llibre íntim que teixeix un relat proper capaç d’enfrontar-se al dolor més punyent amb una maduresa estilística poc habitual.

Anna Punsoda

És llicenciada en periodisme per la Universitat Ramon Llull i en filosofia per la Universitat de Barcelona. Des de fa deu anys es dedica al periodisme cultural en diverses fundacions i mitjans -com El País, el diari ARA, Nació Digital, Catalunya Ràdio, RAC1 i actualment també és redactora de la revista La Mira. És una tasca que ha compaginat amb la docència i la traducció de l’alemany, i amb la gestió i la promoció culturals —en institucions com l’Ateneu Barcelonès o el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. L’any 2017 va impulsar La Llança, el suplement cultural d’El Nacional.cat. "Els llits dels altres" (2018) és la seva primera novel·la, per la qual va rebre el Premi Roc Boronat.

Xavier Bosch

Va guanyar el Premi Sant Jordi 2009 amb "Se sabrà tot", que s’ha convertit en la novel·la catalana més venuda dels últims anys. Anteriorment, havia publicat els reculls de contes "Jo, el simolse"s (1992), "Vicis domèstics2 (1998) i la novel·la breu "La màgia dels reis" (1994).També ha publicat "Eufòria" (2014), "Algú com tu" (2015), amb la que va guanyar el Premi Ramon Llull 2015, "Nosaltres dos" (2017). "Paraules que tu entendràs" és la seva darrera novel·la. Periodista de llarga trajectòria, actualment és articulista de Mundo Deportivo i membre del consell editorial del diari Ara.

09/12/2019 10:10h