El Bibliobús Tagamanent es renova

El Tagamanent, que dona servei a deu municipis de les comarques de l’Osona, Moianès i Lluçanès, ha renovat el seu vehicle per millorar les seves prestacions. El nou vehicle disposa d’una petaca extensible que incrementa les dimensions interiors, permet l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda, i incorpora els serveis de Wi-Fi, autopréstec i pantalla informativa.

La petaca extensible permet al bibliobús augmentar un metre la seva amplada i acollir així activitats de diferent format. Incorpora també una plataforma multinivell que permet l’accés a persones a mobilitat reduïda i cadira de rodes, i un bucle inductiu perimetral i de sobretaula adreçat a persones amb dificultats auditives. A més, el nou vehicle disposa d’un sistema d’il·luminació ambiental amb LED.

El Tagamanent dona servei de lectura pública a deu municipis de les comarques d’Osona, Moianès i Lluçanès: Castellcir, Castellterçol, Folgueroles, Montesquiu, Olost, Orís, Oristà, Sant Boi de Lluçanès, Sant Quirze Safaja i Seva.

Anteriorment la Xarxa de Biblioteques Municipals també havia renovat els vehicles del Bibliobús Montau, el novembre del 2017, i del Montserrat, el gener del 2018, en els quals va incorporar aquestes novetats tecnològiques i d’accessibilitat. Així mateix, el 2016 la Diputació de Barcelona va posar en marxa el desè bibliobús de la Xarxa, el Puigdon, després d’una inversió de 400.000 euros.

La Diputació de Barcelona disposa ara de deu bibliobusos que donen servei a 111 municipis de la demarcació de Barcelona. L’any 2018 els deu bibliobusos comptaven amb uns 33.500 usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals. En total es van oferir 1.800 activitats de foment de la lectura durant l’any en algun dels deu bibliobusos.

Més informació:
04/06/2019 14:24h