Els bibliobusos milloren l’accessibilitat per a persones amb sordesa

Els deu bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals compten amb un bucle inductiu de sobretaula per facilitar la comunicació entre el personal del bibliobús i les persones amb sordesa.

El bucle inductiu és una ajuda auxiliar per a usuaris de pròtesis auditives (audiòfons o implants coclears). L’anell permet fer arribar el senyal d’àudio a l’implant o a l’audiòfon tot eliminant-ne el soroll de fons que hi pugui haver. És un sistema de so que transforma un senyal d’àudio en un camp magnètic que és rebut pels audiòfons dotats de posició “T” (telebobina). Aquests audiòfons tenen una bobina que transforma aquest camp magnètic novament en so dins de l’orella de l’usuari, de manera que el so arriba a la persona sorda de manera nítida i intel·ligible.

Així com els bibliobusos, diverses biblioteques municipals també estan incorporant aquest servei. La Xarxa de Biblioteques Municipals ofereix diversos recursos tant per a persones amb dificultats visuals, auditives o de mobilitat per tal de garantir l’accessibilitat als seus serveis.

17/05/2019 12:32h