Reivindiquem el paper de la dona en el món de la ciència i la tecnologia

El projecte Tecnogirl, que té lloc a les biblioteques de Mataró, vol divulgar la ciència i la tecnologia entre els estudiants de secundària i especialment pretén fomentar les vocacions tecnològiques en el col·lectiu de noies entre dotze i divuit anys per contribuir a posar fi a la bretxa de gènere que existeix en professions d’aquest àmbit.

Tecnogirl és una iniciativa de TecnoCampus que forma part del programa BiblioLab de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Per al desenvolupament d’aquest projecte s’han establert tres tipus d’actuacions: sensibilització, coneixement i acció. Entorn a les actuacions de sensibilització, el projecte compta amb una exposició sobre dones científiques i tecnològiques vinculades a la ciutat de Mataró amb la intenció d’apropar els estudiants i els centres educatius a aquestes figures, alguna de les quals serà present en els tallers de lectura que es realitzaran a les biblioteques. La mostra es pot visitar del 6 de març al 8 d'abril a la Biblioteca Antoni Comas de Mataró.

Pel que fa a les actuacions de coneixement i acció, durant el projecte es realitzaran tallers de tecnologia i ciència per apropar als estudiants en especial i el públic en general a noves metodologies. Seran tallers curts, intensius i pràctics.

Finalment, la gran activitat del projecte serà una hackathon, que consisteix en un esdeveniment creatiu i formatiu en el qual els participants han de donar resposta a un repte social plantejat per la seva comunitat d’una manera pràctica i mitjançant la tecnologia. En aquest cas, es realitzarà una HackGirl el proper dissabte 16 de març  al Tecnocampus de Mataró i el repte social al qual s’haurà de donar resposta serà la gestió de residus, concretament la millora en la recollida selectiva de residus.

BiblioLab és un programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals que desenvolupa i dona suport a accions que tenen com a finalitat l’accés al coneixement a través de l’experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn col·laboratiu obert a la ciutadania.

05/03/2019 12:54h