Descobreix el programa Parcs i Biblioteques, naturalment! al Vallès Occidental

Les biblioteques del Vallès Occidental que es troben dins l’àrea d’influència del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac se sumen al projecte Parcs i Biblioteques, naturalment!. El projecte, que es va desplegar per primera vegada a la comarca del Maresme, apropa els usuaris de les biblioteques als espais naturals dels seus territoris.

Les biblioteques de Castellar del Vallès, Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls han programat diferents activitats per oferir una mirada diferent, més enllà del parc, amb l’objectiu de reflexionar sobre la conservació del patrimoni natural i cultural i descobrir aspectes desconeguts sobre aquest espai protegit.

La Mola, que es troba al nord de la ciutat de Terrassa, és el cim més alt i emblemàtic del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. En ser un cim amb una gran extensió (ocupa unes tres hectàrees per sobre dels 1.080 metres) s’ha convertit amb els anys en un centre d’aplecs de tota mena. Al cim es troba el punt d’informació de tot el parc natural.

Parcs i biblioteques, naturalment! és un compromís de col·laboració entre la Gerència de Serveis de Biblioteques i la Gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona que ofereix una programació cultural conjunta que recull la sensibilitat i el coneixement envers aquests espais naturals. Documentals, exposicions, xerrades, tallers, clubs de lectura, rutes literàries i visites guiades organitzades per les biblioteques públiques establertes en municipis de la Xarxa de Parcs Naturals col·laboren entre elles per difondre, en un programa conjunt, la natura i la literatura.

05/02/2019 16:16h