Viu la ciència als bibliobusos

Els nens i nenes usuaris dels bibliobusos poden ara participar al programa educatiu “Viu la recerca amb la Laura i en Joan” i interessar-se per les vocacions científiques. El programa és iniciativa del Servei de Biblioteques i la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Un total de deu municipis de la demarcació de Barcelona acolliran les activitats de foment de la recerca científica adreçades a infants de sis a deu anys. Són:

• Bibliobús Pedraforca. Guardiola de Berguedà
  • Bibliobús Pedraforca. La Pobla de Lillet
  • Bibliobús Guilleries. Vinyoles
  • Bibliobús Montserrat. Vallbona d’Anoia
  • Bibliobús La Mola. Rellinars
  • Bibliobús La Mola. Sant Llorenç Savall
  • Bibliobús Montnegre. Ôrrius
  • Bibliobús Puigdon. Muntanyola
  • Bibliobús Tagamanent. Sant Quirze Safaja
  • Bibliobús El Castellot. Olèrdola

“Els contes de la Laura i en Joan” tenen com objectiu acostar el món de la recerca que s’està duent a terme a Catalunya, divulgar la seva funció social i fomentar les vocacions científiques. Es tracta de contes infantils que expliquen les aventures de dos nens, la Laura i en Joan, que gràcies als seus poders màgics poden fer recerca en diferents disciplines científiques. Els contes són a les escoles, biblioteques i aules hospitalàries de Catalunya i, alguns d’elles, s’han convertit en activitats educatives. Les activitats que acolliran els bibliobusos són realitzades per un equip educatiu format per dues persones expertes en dinamització d’activitats i amb formació específica en el camp de la ciència i consistirà en un taller científic, on els nens i nenes experimentaran i aprendran la temàtica relacionada amb un conte seleccionat.

22/11/2018 11:27h